اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی ماهنشان خبر داد

آغاز برداشت زعفران از مزارع ماهنشان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: برداشت زعفران از مزارع شهرستان ماهنشان آغاز شده است.

آغاز برداشت زعفران از مزارع ماهنشان

اکبر طیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برداشت محصول زعفران از مزارع شهرستان ماهنشان آغاز شده و بهترین زمان کاشت این محصول نیز خرداد ماه است.

وی به اهمیت این محصول در سطح کشور اشاره کرد و افزود: این محصول یکی از محصولات مهم تولیدی بخش کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشاورزی ماهنشان را یادآور شد و تاکید کرد: توسعه کشت این محصول در راستای استفاده از ظرفیت‌ها صورت می‌گیرد.

وی این محصول را به عنوان یک گیاه دارویی عنوان کرد و یادآور شد: محصول زعفران به عنوان یکی از گیاهان داروئی و ادویه‌ای شناخته شده است.

طیبی قدمت این محصول را یادآور شد و تاکید کرد: این محصول با قدمت 3 هزار ساله مطرح است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه شهرستان ماهنشان اهتمام جدی برای توسعه این محصول دارد، افزود: استفاده بهینه از توانمندی‌های موجود در سطح شهرستان و افزایش تنوع محصولات از اهداف پیش‌رو است.

وی به درآمدزایی کشاورزان ماهنشانی اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه کشت و تولید این محصول برای افزایش درآمدزایی کشاورزی موثر خواهد بود.   

طیبی ترویج کشت این محصول در ماهنشان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی در این راستا برنامه‌ریزی لازم را صورت داده است.   

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان را یادآور شد و تاکید کرد: در این راستا برنامه‌های آموزشی برای کشاورزان انجام شده است.  

وی تهیه بذرهای استاندارد را برای کشاورزان مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برای رونق کشت این محصول نسبت به تهیه بذرهای استاندارد برای کشاورزان اقدام شده است.

طیبی انجام مشاوره و راهنمایی جهت کاشت، داشت و برداشت این محصول را یادآور شد و تاکید کرد: در سطح بالغ بر 4 هکتار و 200 متر مربع این کار صورت گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اولین محصول تولیدی طی سال گذشته به بازار ارسال شده است، افزود: بازارهای داخل هدف این صادرات بوده است.

وی به خواص دارویی این گیاه اشاره کرد و گفت: کاهش چربی، کلسترول، فشار خون، افزایش نشاط و شادابی از خواص مهم این محصول است.

طیبی بسترهای مناسب اقلیمی در شهرستان ماهنشان را یادآور شد و تاکید کرد: بسترهای بسیار مناسب آب، خاک و اقلیم مناسب در سطح شهرستان جهت توسعه این محصول موثر است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان این محصول را طلای سرخ یاد کرد و اظهار داشت: از کشاورزان ماهنشان درخواست می‌شود جهت استفاده از امکانات موجود و کشت این محصول و همچنین کسب اطلاعات تکمیلی به مدیریت و مراکز جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

وی به اهداف مهم کشت و تولید این محصول اشاره کرد و یادآور شد: در راستای استفاده بهینه از توانمندی‌های موجود در شهرستان و همچنین افزایش تنوع محصولات و درآمدزایی کشاورزان، جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان اقدام به ترویج کشت محصول زعفران نموده است.

انتهای پیام/73007/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول