اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زرند در مجلس:

زعفران ارزآوری بالایی دارد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: زعفران به علت داشتن جنبه تجاری و صادراتی و ارزآوری بالا می‌تواند، موجب بهبود معیشت کشاورزان و افزایش صادرات شود.

زعفران ارزآوری بالایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حسین امیری جمعه شب در دومین جشنواره زعفران در این شهرستان با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره، زعفران را بهترین جایگزین محصولات صیفی در شهرستان زرند عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه زعفران به آبیاری کمی به ویژه در ماه‌های بحرانی تابستان نیاز دارد و برداشت میانگین سه تا چهار کیلوگرم در هر هکتار، این محصول می‌تواند، ضمن کشت در زمین‌هایی که به کشت‌های دیگر اختصاص نمی‌یابد با گسترش سطح زیرکشت و صرفه‌جویی مصرف آب در اقتصاد کشاورزان مؤثر باشد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زعفران به علت داشتن جنبه تجاری و صادراتی و ارزآوری بالا می‌تواند، موجب بهبود معیشت کشاورزان و افزایش صادرات شود.

فرماندار زرند نیز گفت: 170 هکتار از زمین‌های مناطق دشتخاک، سربنان و حتکن این شهرستان زیر کشت زعفران قرار دارد و دولت حمایت‌های بسیاری از بخش کشاورزی داشته است.

رضا کرمی زعفران را محصولی استراتژیک و دارای ارزش افزوده بالا و صادراتی با امکان ارزآوری چشمگیر برشمرد و بر ترغیب و تشویق سایر کشاورزان به کشت زعفران تأکید کرد.

کرمی افزود: آب و هوای منطقه برای کشت این گیاه ارزشمند بسیار مناسب است و این شهرستان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های طبیعی بسیاری در حوزه محصول استراتژیک زعفران دارد.

فرماندار زرند اذعان داشت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و معرفی این محصول ارزشمند به سایر شهرستان‌ها و استان‌های دیگر است.

کرمی ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان در زمینه ارتقای بهره‌وری در تولید زعفران و افزایش راندمان تولید در واحد سطح را خواستار شد.

انتهای پیام/80022/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول