اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 آبان ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری دومین جشنواره زعفران در زرند

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: دومین جشنواره زعفران دشتخاک و سربنان شهرستان زرند جمعه 10 آبان ماه جاری در روستای دشتخاک برگزار می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره زعفران در زرند

محمد اسلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: جشنواره زعفران برای دومین سال متوالی به همراه برنامه‌های متنوع هنری، علمی و فرهنگی در روستای دشتخاک زرند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی هر چه بیشتر قابلیت‌های کشاورزی به ویژه در بعد کاشت و برداشت محصول قیمتی زعفران و نیز قدردانی از تلاش‌های فعالان این عرصه است.

اسلامی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره زعفران با استقبال زیادی از مردم مواجه شد، اظهار داشت: در این روز بسیاری از فعالان عرصه زعفران از عرضه و فروش این محصول ابراز خرسندی کردند که این مسئله نیز زمینه‌ساز برگزاری جشنواره‌های بعدی شد.

وی حضور عوامل اجرایی و اهالی روستای دشتخاک را یکی از نقاط مثبت جشنواره اول دانست و بیان داشت :امیدواریم این حضور و همکاری را در جشنواره دوم نیز داشته باشیم.

دبیر کارگروه جشن زعفران در پایان از حضور مسئولان کشوری سازمان میراث فرهنگی در این جشنواره خبر داد و خاطر نشان کرد: تمام دستگاه‌های شهرستان می‌توانند از ظرفیت ایجاد شده برای معرفی توانمندی‌های خود به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی، علمی و تاریخی استفاده کنند.

انتهای پیام/2446/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول