اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 100 میلیارد ریالی

بزرگ‌ترین کارخانه فرآوری زعفران در تربت حیدریه افتتاح شد

مدیرعامل کارخانه گلوبال زعفران شهرستان تربت حیدریه از بهره‌برداری مجهزترین و بزرگ‌ترین کارخانه زعفران در این شهرستان با هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد ریال خبر داد.

بزرگ‌ترین کارخانه فرآوری زعفران در تربت حیدریه افتتاح شد

حبیب‌الله معصومیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: کارخانه گلوبال زعفران تربت حیدریه با ظرفیت 6 تن تولید زعفران خشک در سال بزرگ‌ترین و مجهزترین کارخانه این محصول در جهان است.

وی گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت 2.5 هکتار احداث شده که هزار مترمربع آن به سالن‌های تولید و هزار و 600 متر‌مربع آن به ساختمان اداری و سایر ساختمان‌های جانبی اختصاص داده شده است.

معصومیان ادامه داد: در این کارخانه 100 نفر به صورت دائمی و مستقیم در قالب متخصص و نیمه‌متخصص مشغول فعالیت هستند؛ همیشه در فصل برداشت به مدت 45 روز 250 نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: برای راه‌اندازی مرکز فرآوری زعفران در تربت حیدریه 100 میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 80 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

مدیرعامل کارخانه گلوبال زعفران شهرستان تربت حیدریه تصریح کرد: این مرکز مجهز به دستگاه‌ها و تجهیزات دقیق و پیشرفته است و همه نوع زعفران را با هر حجم بسته‌بندی می‌کند تا آماده صادرات به نقاط مختلف جهان شود.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی مرکز فرآوری زعفران در تربت حیدریه و عرضه محصولات بسته‌بندی باعث یکپارچه‌سازی تولیدات و عرضه آنها در جهان با برند خراسان رضوی می‌شود.

معصومیان ادامه داد: ما صادرکننده زعفران هستیم و این طلای سرخ را به کشورهای اروپایی، عربی، حوزه خلیج فارس و حتی ژاپن و چین صادر می‌کنیم که بعضاً در این رابطه با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی گفت: فعالیت مرکز فرآوری زعفران در تربت حیدریه با توجه به وسعت زیاد زمین‌های زیر کشت در این شهرستان و حجم بالای تولیدات باعث کوتاه شدن دست دلالان از بازار شده است و کشاورزان مستقیماً محصول خود را به این مرکز می‌برند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول