اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس:

طرح خروج دام از جنگل اشتباه بود /‌ تشکیل 5 هزار پرونده روستاییان با منابع طبیعی

دبیر کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح خروج دام از جنگل طرح اشتباهی بود که هم جنگل آسیب دید و هم دام از بین رفت.

طرح خروج دام از جنگل اشتباه بود /‌ تشکیل 5 هزار پرونده روستاییان با منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، سیدهادی حسینی بعدازظهر امروز در جمع مردم زیراب که در مسجد جامع این شهر برگزار شد به ارائه گزارش یک ساله خود پرداخت و اظهار داشت: عضویت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به دلیل صنعتی و معدنی بودن منطقه و حضور در کمیسیون وی‍ژه استاندارد از طرف نمایندگان مجلس و دبیر کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و همراهی و همکاری نزدیک با نماینده دیگر حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی بخشی از عملکرد ما بوده است.

* معاش مردم مهم‌ترین مشکل مردم منطقه است

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معاش مردم مهم‌ترین دغدغه و مشکل مردم منطقه است، افزود: عملیات اجرایی کک‌سازی، احداث زغال‌شویی دوم و تجهیز معادن منطقه کرد‌آباد از برنامه‌های مهم در اشتغال‌زایی منطقه است.

وی با بیان اینکه شرکت مشترک ایرانی و چینی از بین 60 پیمانکاری که در مناقصه شرکت کرده بودند، انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: طرح احداث کک‌سازی سوادکوه سرعت خواهد گرفت و با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی زغال دپو شده به‌روز خریداری و مشکل حقوق کارکنان شرکت سامان حل شد.

* جاده از مهم‌ترین اولویت‌های ما است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از مناطق معدنی منطقه اکتشاف نشده‌اند، گفت: مواد معدنی زیادی در منطقه موجود است که باید شناسایی شوند.

حسینی از پیگیری شهرک صنعتی زیراب و شهرک وی‍ژه فولاد در شهر زیراب که پیگیری‌هایی در گذشته انجام شده بود خبر داد و یادآور شد: منطقه سرخ‌کلا برای احداث شهرک صنعتی مورد موافقت کارشناسان و مسئولان قرار نگرفته است و مناطق دیگر برای احداث آن باید مورد مطالعه قرار گیرد و از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حضور در حوزه انتخابیه دعوت شده است.

نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جاده از مهم‌ترین اولویت‌های ما است، افزود: تجهیز محور سوادکوه سبب کاهش ترافیک را به همراه دارد و پیمانکاران خوب کار می‌کنند.

* سهم حضور سوادکوهی‌ها در عرصه مدیریت ملی کم است

حسینی با تاکید بر اینکه سهم حضور سوادکوهی‌ها در عرصه مدیریت ملی کم است، افزود: در چینش مسئولان شهرستانی و استانی دخالت نمی‌کنم اما برای حضور نیروهای توانمند شهرستانی و استانی در عرصه ملی تلاش می‌کنم.

وی با اشاره به مشکلات عمده در عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌های حوزه انتخابیه، گفت: ‌5 هزار پرونده در ارتباط با مشکل روستاییان با منابع طبیعی وجود دارد و دام را برای صنعتی شدن و حفاظت از جنگل بیرون کرده بودند.

دبیر کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: طرح خروج دام از جنگل طرح اشتباهی بود که هم جنگل آسیب دید و هم دام از بین رفت.

*دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان زیراب مستقر می‌شود

حسینی با بیان اینکه بیمارستان شهدای زیراب از بیمارستان‌های فقیری بود که از لحاظ پزشکی و تجهیزاتی در وضعیت ضعیفی قرار داشت، گفت: مقیم شدن چند پزشک متخصص و جانمایی و تجهیز مکان برای استقرار دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان شهدای زیراب در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر شان کرد: رایزنی‌های مختلفی را برای حل مشکل بازنشستگان صنعت فولاد انجام داده‌ایم و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی فرصت سه ماه برای حل مشکلات باقی مانده خواست.

انتهای پیام/86015/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول