اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان:

اجرای طرح جامع اطفای حریق حلال مشکلات عرصه منابع طبیعی است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: اجرای طرح جامع اطفای حریق حلال بسیاری از مشکلاتی است که عرصه منابع طبیعی کشور با آن روبه‎رو است.

اجرای طرح جامع اطفای حریق حلال مشکلات عرصه منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، «محمد ممشتی» صبح امروز در جمع اعضای کارگروه اطفای حریق استان گلستان اظهار داشت: در این طرح همه جوانب پیشگیری و مقابله با حریق در عرصه‎های جنگلی پیش‎بینی شده و بر اساس نیاز، امکانات و اعتبارات تعریف شده است.

وی با اشاره به حساسیت «پارک ملی گلستان» در سطح ملی و بین‎المللی خاطرنشان کرد: این حساسیت و اهمیت، شرایط خاصی را ایجاب کرده که بر آن اساس، نیاز توجه به این عرصه مضاعف شده است.

هم‎مرز‎ بودن پارک ملی گلستان با سه استان

ممشتی تصریح کرد: پارک ملی از نظر جغرافیایی، هم‎مرز با سه استان گلستان، سمنان و خرسان شمالی است که بخش اعظمی از آتش‎سوزی‎های اخیر نیز در دو استان دیگر غیر از گلستان روی داده است.

وی ادامه داد: هرچند این حریق‎ها کمتر در محدوده گلستان اتفاق افتاده، اما بیشترین انتظار از گلستان می‎رود تا در این عرصه دخالت و از این منابع محافظت کند.

در برخورد با حریق جنگل‎ها هنوز سنتی عمل می‎شود

عضو کارگروه اطفای حریق استان گلستان با اشاره به افزایش توانمندی نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی استان برای مواجهه با حریق جنگل‎ها افزود: با وجود این تجربیات هنوز در برخورد با آتش‎سوزی جنگل‎ها‎ به شکل سنتی عمل می‎کنیم.

ممشتی اضافه کرد: اگر چه آتش‎سوزی‎های اخیر بیشتر در دشت و بوته‎زارها اتفاق افتاده، اما مساحت آن با توجه به وزش باد بیشتر از سال 89 بود که مدیریت و اقدام به موقع دستگاه‎های متولی، مانع از گسترش آن به سطح وسیع جنگل گلستان شد.

وی یادآور شد: در آتش‌سوزی‎های اخیر شدت وزش باد به گونه‎ای بود که افراد ناگزیر به عقب‎نشینی بودند اما عشق و علاقه وافر محیط‎بانان به منابع طبیعی آن‎گونه بود که در تاریکی مطلق نیز لحظه‎ای از انجام اطفای حریق دست نکشیدند.

حضور دایمی بالگرد در گلستان برای اطفای حریق ضروری است

ممشتی با تاکید بر حضور بالگرد امداد و نجات به شکل دایمی در استان ادامه داد: اعتقاد دارم حضور بالگرد در اوایل این‎چنین آتش‌سوزی‎هایی بسیار حیاتی و تعیین‎کننده است.

وی ادامه داد: اعتبار 5 میلیارد ریالی که از سوی مدیریت بحران گلستان طی سال گذشته به مجموعه محیط زیست استان  اختصاص داده شد، برای اقدامات پیشگیرانه در پارک ملی گلستان هزینه شد.

اعطای اعتبار 5 میلیارد ریالی مدیریت بحران به محیط زیست گلستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات تخصصی اطفای حریق، ایجاد پد بالگرد و تراکتور شش سیلندر از جمله امکاناتی بوده که برای محیط زیست استان با اعتبارات حوادثی تامین شده است.

ممشتی متذکر شد: این مجموعه با وجود کمک‎های انجام گرفته، نیازمند امکاناتی از جمله ماشین‎های کمک‎دار، آتش‎نشانی، تراکتور شش سیلندر، اره‎های موتور برقی، کوله‎های آب‎پاشی، شبکه بی‎سیم و دیگر امکانات و تجهیزات در این عرصه است.

انتهای پیام/83002/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول