اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان خواستار شد

افزایش گشت‌های فیزیکی منابع طبیعی و محیط زیست در جنگل‌ها

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان گفت: منابع طبیعی و محیط زیست استان برای پیشگیری از حوادث احتمالی در جنگل‌ها گشت‌های فیزیکی خود را افزایش دهند.

افزایش گشت‌های فیزیکی منابع طبیعی و محیط زیست در جنگل‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا اسفندیاری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اطفای حریق استان گلستان اظهار داشت: این موضوع نشان می‎دهد که عامل انسانی به دلیل رعایت نکردن بدیهی‎ترین اقدامات در زمان حضور در عرصه‎های جنگلی در ایجاد حریق دخیل است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع باید منابع طبیعی و محیط زیست استان برای پیشگیری از حوادث احتمالی در این اوقات از هفته؛ گشت‎های فیزیکی خود را افزایش دهند.

اسفندیاری با اشاره به 10 مورد آتش‎سوزی در جنگل‎های محدوده گرگان اذعان داشت: این مجموعه به رغم آن‌که امکاناتش برای حریق داخل شهر تدارک دیده شده؛ اما برحسب احساس وظیفه سعی کرده تا در نخستین فرصت ممکن در چنین عرصه‎هایی حضور یابد.

وی یادآور شد: از مشکلات آتش‎نشانی در این عرصه، نبود امکان آبگیری در مناطق دارای حادثه است که همین موضوع باعث می‌شود نتوان از این ظرفیت آن‎گونه که شایسته است برای اطفای حریق مناطق جنگلی استفاده برد.

اسفندیاری تصریح کرد: اصلاح و تامین منابع ذخیره آب در مناطق پرحادثه و یا حمل تانکر 20 هزار لیتری آب در این چنین نقاطی می‎تواند منجر به افزایش کارآیی امکانات این مجموعه در چنین حوادثی شود.

وی با اشاره به اطلاع‎رسانی اکثر حوادث آتش‎سوزی از طریق مردم ادامه داد: این موضوع نشان می‎دهد که مردم ما به موضوع جنگل و حفظ آن حساس هستند و احساس مسئولیت می‎کنند.

عضو کارگروه اطفای حریق استان گلستان یادآور شد: از منابع طبیعی استان نیز در هنگام حادثه انتظار می‎رود در هنگام نیاز و تشخیص به حضور این مجموعه، سریعا مشخصات محیط آتش‌سوزی را در اختیار آتش‎نشانی قرار دهد.

در ادامه این جلسه مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان با تشکر از اقدامات تمامی دستگاه‎های عملیاتی استان در اطفای حریق جنگل‎ها گفت: این اداره کل بیش از 60 ماشین مجموعه خود را به سیستم «جی.پی.اس» مجهز ساخته است.

حمید سلامتی اظهار داشت: با توجه به حضور این خودروها در مناطق دچار حریق سریعا می‎توان مختصات جغرافیایی منطقه حریق را به اطلاع دیگر دستگاه‎های اجرایی رساند.

وی با اشاره به تغییرات جدید استان در سطح مدیریت ارشد از معاون امور عمرانی استاندار گلستان درخواست کرد تا حساسیت موضوع آتش‎سوزی و حفظ و حراست از منابع طبیعی را به استاندار جدید گلستان منتقل سازد.

انتهای پیام/83002/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول