اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف کرمان:

معلمان در تربیت آمران به معروف و ناهیان از منکر مؤثرند

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: رسالت معلمی و آموزه‌های او برای تربیت آمران به معروف و ناهیان از منکر موثر است.

معلمان در تربیت آمران به معروف و ناهیان از منکر مؤثرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد سلطان‌زاده صبح امروز در جمع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در نظام آموزش و پرورش اظهار داشت: جلوه‌های زیبایی شخصیت‌های عاشورایی از مکتب اسلام باید در آموزش و پرورش به نمایش گذاشته شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان تصریح کرد: رسالت معلمی و آموزه‌های او بسیار در دانش‌آموزان اثرگذار و ماندگار است و با احیای تفسیر قرآن به قرآن می‌توانیم آمران به معروف و ناهیان از منکر را پرورش دهیم، زیرا خروجی این نظام آموزش و پرورش قرار است کشور را اداره کند.

وی با تاکید بر ترویج فضای قرآنی و معنوی در مدارس ابراز داشت: انسان شرافت و ارزش و بالایی دارد و در زندگی انسان هیچ  چیزی ارزشمندتر از آموزش نیست که باید فضای آموزشی را به عطر الهی آمیخته کنیم.

سلطان‌زاده خاطر نشان کرد: در کشور سازمان خاصی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد، اما تمام فعالیت‌های مجموعه‌ها و دستگاه‌های حکومت اسلامی بر مبنای عمل به وظیفه اصلی خود یعنی امر به معروف و نهی از شکل گرفته که خدمت به مردم از وظایف دیگر آنها است و باید دقت داشته باشیم که مردم به همان میزانی که آموزش ببینند و تاثیر بپذیرند به همان میزان نیز آن را در رفتار و کردار خود پیاده می‌کنند.

وی افزود: نظام آموزش و پرورش از دبستان تا دبیرستان با در اختیار داشتن نیروی بزرگ دانش‌آموزی باید برای ترویج امر به معروف برنامه‌ریزی کند و در جوانان انگیزه‌های لازم را برای این منظور ایجاد کند.

سلطان‌زاده با اشاره به جایگاه تذکر لسانی در دین مبین اسلام گفت: اقدامات آموزشی و پرورشی همواره در دین مبین اسلام مورد تاکید بوده است و یکی از مصادیق آن‌ دعوت به خیر و مواردی است که موجب رشد و پیشرفت جامعه می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان بیان داشت: باید اجرای این فریضه به آموزش و پرورش واگذار شود تا همگان در احیای آن مؤثر باشند و در این زمینه شاگردی کنند.

انتهای پیام/80028/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول