اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرودشت:

آمریکا بداند عرصه دنیا روی میز ما است

امام جمعه مرودشت گفت: اگر آمریکا گزینه‌های خود را روی میز دارد، اما ما تمام عرصه جهان را روی میز داریم.

آمریکا بداند عرصه دنیا روی میز ما است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حجت‌الاسلام  ابوالقاسم غفوری میبدی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز این شهر برگزاری راهپیمایی روز 13 آبان را جواب محکمی به دشمنان دانست و اظهار داشت: ملت ایران از نوجوان تا بزرگش همگی بیدارند و می‌دانند همواره باید در میدان حضور داشته باشند.

امام جمعه مرودشت افزود: برگزاری راهپیمایی در بیش از 400 نقطه جهان و از جمله آمریکا، نشان از عمق مسیر انقلاب اسلامی ایران در راستای بیداری جهانیان دارد.

وی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا فراموش نشدنی است و این شعار مردم عاشورایی واقعی است و تا زمانی که رفتار و عمل آمریکا این‌گونه باشد این شعار ادامه دارد، مگر اینکه آمریکا سر عقل بیاید و پشیمان شود و دست از این دشمنی‌ها به ملت‌ها بردارد.

خطیب جمعه مرودشت همچنین خطاب به دولتمردان، تصریح کرد: باید با هوشیاری قدم بردارید و خدای نکرده فریب لبخند آنان را نخورید.

امام جمعه مرودشت اضافه کرد: همواره جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت گفت‌وگو کرده، اما دشمنان از فریب‌کاری دست بر نداشته و هنوز اعلام می‌کنند که تمام گزینه‌ها را روی میز داریم، اما باید بدانند که اگر هر چیزی را روی میز دارند این را نیز بدانند که تمام عرصه دنیا روی میز ما بوده و ایران اسلامی در دل‌های جهانیان قرار دارد.

غفوری میبدی همچنین با اشاره به عزاداری‌های محرم بر لزوم برگزاری مراسم عزاداری در مساجد تاکید و خاطرنشان کرد: باید مساجد را محل تجمع عزاداری‌ها کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی مسجد داریم ضرورتی نیست که در چند قدمی آن مکانی برای عزاداری درست کنیم و خارج از مسجد عزاداری برگزار شود.

امام جمعه مرودشت همچنین بر ضرورت موعظه و منبر و بیان معارف و احکام در مراسم عزاداری تاکید و خاطرنشان کرد: اصل و هدف پیام قیام امام حسین این بوده است.

وی به مداحان نیز توصیه کرد از بیان اشعار کوچه‌بازاری خودداری و تلاش کنند با اشعار پرمحتوا در راستای بیان مسائل دینی و اجتماعی قدم بردارند، چراکه اگر در مسیر خداوند و با اخلاص حرکت نکنیم به بیراهه می‌رویم.

خطیب جمعه مرودشت همچنین بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: در ماه محرم بیان امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

وی همچنین ارتحال حبیب‌الله عسگراولادی را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: وی از مردان انقلابی بود و در تمام عرصه‌های انقلاب حضور فعالی داشت.

امام جمعه مرودشت همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز این شهر به بیان برخی مصائب عاشورا پرداخت و بر ضرورت برگزاری مجالس عزاداری تاکید کرد.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول