اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق(ع) مطرح کرد

سالانه 3200 نفر در آمریکا اعدام می‌شوند/تجاوز به 30 درصد زنان ‌ارتشی ‌آمر‌یکا

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بعد از چین، آمریکا با 3 هزار و 200 نفر اعدامی در رده دوم قرار دارد این در حالی است که می‌گویند ایران دومین کشور از لحاظ اعدام در دنیا است.

سالانه 3200 نفر در آمریکا اعدام می‌شوند/تجاوز به 30 درصد زنان ‌ارتشی ‌آمر‌یکا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد همایش آمریکا و مستعمره‌ای به نام حقوق بشر صبح امروز با حضور علی غلامی رئیس دانشکده حقوق و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

غلامی بررسی و تبیین وضعیت غرب و برخی تحلیل‌های موجود در این مبحث را دارای افراط و تفریط دانست و اظهار داشت: بحث در این مورد را در سه محور بررسی می‌کنیم یکی معنای حقوق بشر، دوم عملکرد آمریکا در مورد حقوق بشر به صورت داخلی و خارجی و سوم عملکرد کشور ما در قبال رفتار حقوق بشری.

وی افزود: در بحث حقوق بشر مبنا غایت آن است و باید فهمید غایت آن چیست؟ گاه این غایت بالقوه و گاهی بالفعل است که در این مبنا می‌توان به دو کتاب بیست گفتار از شهید مطهری و حقوق بشر در اسلام از آیت‌الله جوادی آملی استناد نمود.

وی افزود: تاریخچه مبانی و معانی حقوق بشر به تنظیم این معاهده که تنظیم‌کنندگان اصلی آن خود آمریکا و فرانسه هستند و به زمان ریاست‌ جمهوری اندرو جکسون که برای تسخیر اراضی سرخ‌پوستان به آنها حمله کرده و آنها را به آتش می‌کشیدند، برمی‌گردد.

غلامی گفت: در بحث عملکرد آمریکا در حوزه داخلی کشور می‌توان به مبحث تبعیض نژادی اشاره کرد که پس از فراگیر شدن سیاه‌پوستان در آمریکا حضور آنها رسمیت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به انتخابات سال 2012 بیان کرد:‌ در بحث آرای انتخابات همه سیاه‌پوستان حق رأی ندارند و از این حق محرومند. همچنین، آمارهای معتبر آمریکایی نشان می‌دهد که تعداد 685 هزار ایست بازرسی در آمریکا وجود دارد که 85 درصد این ایست بازرسی‌ها در مکان‌هایی است که سیاه‌پوستان زندگی می‌کنند.

به گفته وی، در بخش مواد مخدر 2.8 دهم درصد سیاه‌پوستان و 5.5 دهم درصد سفیدپوستان دخیل هستند و تعداد زندانیان موجود در آمریکا 46 درصد سفیدپوست و 54 درصد سیاه‌پوست است؛ تعداد سیاه‌پوستان آمریکایی 37 درصد کل زندانیان را تشکیل می‌دهند این در حالی است که جمعیت سیاه‌پوستان آمریکایی 12 درصد بیشتر نیست.

غلامی افزود: در موضوع فقر 8.4 درصد را سفیدپوستان و 24.9 درصد را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند.

غلامی مورد بعدی را زندان‌های آمریکایی عنوان کرد و افزود: در این بحث تعداد 3 میلیون نفر زندانی در آمریکا وجود دارد که به صورت درصدی یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و طبق قانون آنها کسانی که در زندان به سر می‌برند حق رأی ندارند. حال مقامات آمریکایی برای زندان‌های ما نظردهی می‌کنند؟ در آمریکا سالی 7 هزار نفر می‌میرند و در زندان‌هایشان استفاده از سگ‌هایی که دهان‌بند ندارند آزاد است.

وی مورد آخر را بحث اعدام در آمریکا اعلام کرد و عنوان کرد:‌ چینی‌ها در بحث اعدام رتبه اول را دارند که سالانه تعداد 4 هزار نفر را اعدام می‌کنند و بعد از چین، آمریکا با 3 هزار و 200 نفر اعدامی در رده دوم است که در این مورد می‌گویند ایران دومین کشور از لحاظ اعدام در دنیا است که اینچنین نیست.

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق(ع) افزود: در مبحث خارج آمریکا، بحث عراق یکی از مباحث است. آمریکایی‌ها قبل از 2003 یعنی آغاز جنگ این کشور را تحریم کرده بودند که تعداد 500هزار بچه عراقی تحت همین تحریم‌ها در عراق کشته شدند، دلیل جنگ هم سلاح کشتار جمعی بوده که بعد از گذشت 10 سال هنوز خبری از وجود سلاح کشتار جمعی به دست نیامده است. 

غلامی بیان کرد: طبق یک آمار مستند از سال 2003 تا 2006 طی سه سال تعداد 655 هزار عراقی کشته شده‌اند و در می 2006تعداد 14 هزار نفر در زندان‌ها بدون محاکمه وجود دارند که این یعنی حقوق بشر؟؟؟

وی موضوع بعدی را بحث ایران عنوان کرد و گفت: در این زمینه می‌توان به کودتای 28 مرداد و بعد از آن کاپیتولاسیون که منجر به تبعید امام (ره) گردید، دارایی‌هایمان که بلوکه کرده‌اند و سقوط هواپیمای مسافری ایرانی اشاره کرد که در این مورد راجرز فرمانده ناو آمریکایی به بهانه اینکه هواپیما در حال اوج بود دستور شلیک می‌دهد و بعد عنوان می‌کنند که ما هواپیما را با هواپیماهای (F14) اشتباه گرفته‌ایم.

غلامی بحث آخر را خارج کردن منافقین با این همه جنایت از لیست‌های تروریستی عنوان و تصریح کرد: شناخت ریشه‌ای آمریکا و عدم انفعال و فعالیت‌های رسانه‌ای و برخورد تهاجمی از موارد قابل تبیین و توسعه حقوق بشر است که احمد شهید را مأمور گزارش‌دهی از ایران به آمریکا گذاشته‌اند.

وی افزود: در بحث برخورد با موضع تهاجمی اگر نایستیم به ما حمله می‌کنند که بعد باید در موضع پاسخگو عمل نماییم که این مورد (برخورد تهاجمی) را ما باید در بیشتر مواقع داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در بحث زنان نیز عنوان نمود: آمارهای بسیار تأسف‌باری در مورد زنان در جامعه آمریکا و همچنین ارتش آمریکا وجود دارد که در یکی از موارد آن 30 درصد زنان در ارتش مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند و در بحث کار و کارهای مشابه، به زنان 60 تا 80 درصد حقوقی که مردان می‌گیرند را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/2202/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول