اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

نخستین نماز جمعه شهر امامزاده عبدالله (ع) مازندران اقامه شد

نخستین نماز جمعه شهر امامزاده عبدالله (ع) مازندران به امامت حجت‌الاسلام مهدی غفاری اقامه شد.

نخستین نماز جمعه شهر امامزاده عبدالله (ع) مازندران اقامه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام مهدی غفاری امام جمعه شهر امامزاده عبدالله (ع) ظهر امروز در نخستین نماز جمعه شهر امامزاده عبدالله (ع) در این آستان مقدس در جمع مردم عزادار حسینی گفت: باید در ایام محرم و صفر حال و هوای عاشورایی در خود ایجاد کرده و این ایام را به درستی درک کنیم.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند ما هر چه داریم از محرم و صفر است چراکه این دو ماه بزرگ باعث حرکت و تحولات درونی انسان می‌شوند.

خطیب نماز جمعه شهر امامزاده عبدالله (ع) با اشاره به این‌که افرادی که در طول سال به مسجد نمی‌روند اما در ایام محرم خود را مقید به شرکت در مراسم اهل‌بیت (ع) می‌دانند، تصریح کرد: پست‌ترین افراد روزگار در روز عاشورا دست به شهادت فرزندان پیامبر اسلام و اصحابش زدند.

غفاری با تاکید بر این‌که عاشورا روز نهایت مصیبت وارده به اهل‌بیت (ع) است، گفت: باید رشادت امام حسین (ع) و یارانش بیش از گذشته به نسل جوان منتقل شود.

وی با اعلام این‌که آمریکا همیشه براساس منافع‌اش حرکت می‌کند، گفت: سیاست ایران همیشه سیاستی منطقی است چراکه ما طبق آیات قرآن و روایات اهل‌بیت (ع) انقلاب کردیم، در جنگ تحمیلی پیروز شدیم و نگذاشتیم کافران بر ما مسلط شوند.

خطیب نماز جمعه شهر امامزاده عبدالله (ع) با تاکید بر این‌که سیاست ما شیعی و اسلامی بوده و برگرفته از اسلام ناب محمدی است، گفت: کشورهای استکباری پس از پیروزی انقلاب مشکلات زیادی برای ما ایجاد کردند، تحریم‌های مختلفی را اجرایی کرده و بعد از این‌که اعلام کردیم انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است دست به بهانه‌های بسیار زدند.

امام جمعه شهر امامزاده عبدالله (ع) مازندران اظهار داشت: ولی ملت ایران در مقابل همه تحریم‌‌ها و فشارهای اجانب ایستادگی کرده تا چرخه کامل سوخت هسته‌ای را به دست آورد که این مهم نیز تحولی بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به این‌که ما نسبت به برنامه‌های هسته‌ای خود مطمئن هستیم پس ایرادی ندارد برای شفاف‌سازی مسئولان ارشد بازدیدی داشته باشند، تصریح کرد: این امر جلوی بهانه‌ها را می‌گیرد.

غفاری با بیان این‌که آمریکا پس از کودتای 28 مرداد به هیچ وجه به سود ایران اسلامی کار نکرد، عنوان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران کشورمان با توجه به این‌که در راه رسیدن به چرخه هسته‌ای دانشمندان شهید زیادی را تقدیم کردیم از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند.

انتهای پیام/86012/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول