اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص پزشکی هسته‌‌ای:

دانش تولید رادیوداروها در ایران بومی شده است

متخصص پزشکی هسته‌ای با تاکید بر بومی شدن دانش تولید رادیوداروها در ایران گفت: توان تولید رادیوداروها در کشور ما تا حد زیادی ایجاد شده است.

دانش تولید رادیوداروها در ایران بومی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، رضا علمایی در حاشیه سمینار کاربردهای روش‌های تشخیصی پزشکی هسته‌ای که با حضور پزشکان استان در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، به تربیت نیروی متخصص پزشکی هسته‌ای در داخل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: گسترش امکانات و خدمات پزشکی هسته‌ای کشور ما را به یکی از کشورهای مطرح در بخش پزشکی هسته‌ای در منطقه تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته کنگره آسیا اقیانوسیه پزشکی هسته‌ای در ایران برگزار شد که پیشرفت چشمگیر متخصصان ایرانی در عرصه پزشکی هسته‌ای مورد اذعان کارشناسان شرکت‌کننده در این کنگره بود.

این متخصص پزشکی هسته‌ای با تاکید بر بومی شدن دانش تولید رادیوداروها در ایران گفت: توان تولید رادیوداروها در کشور ما تا حد زیادی ایجاد شده است و این داروها به میزان کافی در اختیار مراکز درمانی و بیماران قرار می‌گیرند.

علمایی توان تولید برخی رادیوداروها در داخل کشور را 100 درصد اعلام کرد و افزود: به رغم وجود دانش کافی در بحث تولید انواع رادیوداروها در کشور به دلیل محدودیت‌های فنی که کشورهای غربی برای ایران ایجاد کردند، تولید این رادیوداروها به میزان کافی در کشور صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به گسترش روزافزون امکانات پزشکی هسته‌ای و پیشرفت در روش‌های تشخیصی و لزوم آگاهی‌بخشی کارکنان حیطه سلامت و پزشکان و متخصصان با این روش‌ها گفت: کاربرد این روش‌ها موجب تشخیص زودرس بیماری‌ها و اجتناب از عوارض آن‌ها می‌شود.

این متخصص پزشکی هسته‌ای کاربرد فراوان پزشکی هسته‌ای در تشخیص و درمان سرطان‌ها را یادآور شد و گفت: پزشکی هسته‌ای در مرحله‌بندی، میزان پیشرفت و پاسخ به درمان سرطان‌ها کاربرد دارد.

علمایی با بیان این‌که در کشور ما حدود 150 مرکز پزشکی هسته‌ای فعال وجود دارد، اظهار داشت: امروز در بسیاری از شهرها این امکانات در دسترس بیماران قرار دارد.

انتهای پیام/78002/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول