اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناطق‌نوری در گرگان:

غرب نگران دستیابی ایران به حق قانونی خود است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غربی‌ها نگران حل شدن مشکلات هسته‌ای و رسیدن ایران به حق قانونی خود هستند.

غرب نگران دستیابی ایران به حق قانونی خود است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ روحانیون شیعه و سنی استان گلستان در حوزه علمیه امام خمینی گرگان اظهار داشت: عوامل مختلف در انتخابات اخیر در کنار هم قرار گرفتند و موجب شدند پس از سالها دوباره یک فرد روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شود.

وی افزود: مردم پس از انتخابات به این نتیجه رسیدند یک فرد غیر قابل پیش‌بینی رفت و یک فرد غیر قابل پیش‌بینی آمد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: روحانی یک فرد فاضل و عالم است که سالها دبیر شورای عالی امنیت ملی و 20 سال نماینده مجلس شورای اسلامی بود و هشت سال هم در جنگ تحمیلی حضور داشت.

ناطق‌نوری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: وقتی مذاکرات هسته‌ای آغاز می‌شود رژیم صهیونیستی از برگزاری جلسات ناراحت می‌شود، دلیل عصبانی شدن نتانیاهو و برخی از کشورهای منطقه برگزاری مذاکرات هسته‌ای نیست.

به گفته وی، آنها نگران حل شدن مشکلات هسته‌ای و رسیدن ایران به حق قانونی خود هستند.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران جزء ان‌پی‌تی است تاکید کرد: دستیابی به حقوق مسلم هسته‌ای صلح‌آمیز حق قانونی ملت ایران است.

ناطق‌نوری در ادامه با اشاره به وحدت شیعه و سنی در ایران، گفت: 10 سال حیات امام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توطئه‌افکنی منافقین، کوموله‌ها و گروه‌های مختلف و هشت سال جنگ تحمیلی بوده‌ایم که در تمامی این سالها ملت ایران شهید شدند.

وی تصریح کرد: در این سالها شیعه و سنی اعم از فارس، ترک، ترکمن، بلوچ، عرب و تمامی قومیت‌ها و حتی مسیحیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر ایستادند و از کشور دفاع کردند.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: با اینکه همه دنیا علیه ما بودند یک وجب خاک خود را از دست ندادیم اما در زمان قاجار و پهلوی بخش‌هایی از سرزمین ما جدا شدند.

ناطق نوری تاکید کرد: وقتی امام و ولایت فقیه حکومت را در دست گرفتند یک وجب از خاک این سرزمین جدا نشد بنابراین ولایت فقیه یک نعمت الهی برای ملت ایران بود.

وی اضافه کرد: این وحدت و هماهنگی شیعه و سنی در کشور موجب عزت ملت ایران شده و دشمن هم با درک این موضوع مهم شیطنت‌های زیادی را انجام می‌دهد.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دشمنان برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی آدم‌های مزدور و افراطی به نام القاعده را علم کرده و به جان مسلمانان انداختند و با کشتار آنها بین شیعه و سنی تفرقه می‌اندازند.

ناطق‌نوری در خصوص وضعیت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سال 1355 برای انجام مناسک حج به عربستان رفتم در آنجا یک جوان سوری وقتی فهمید من ایرانی هستم ایران را برادر یهود خطاب کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما اینقدر خوار و ذلیل بوده‌ایم اما امام(ره) به ما عزت داد و مردم هم در این راه همراه ایشان بودند.

انتهای پیام/83003/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول