اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

حماسه شورانگیز ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان اردوگاه دشمنان را متشنج کرد

امام جمعه ایلام گفت: حماسه شورانگیز ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 13 آبان 1392 اردوگاه دشمنان را متشنج کرد.

حماسه شورانگیز ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان اردوگاه دشمنان را متشنج کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: مردم بابصیرت ایران در این تظاهرات که در نوع خود بی‌نظیر بود بی‌اعتمادی خود را به رژیم آمریکا به نمایش گذاشت و آمریکا همچنان منفورترین رژیم‌ها در اذهان مردم ایران است.

وی ادامه داد:‌ در 13 آبان امسال مردم فهیم و شجاع ایران بار دیگر نشان دادند گول لبخندهای فریبکارانه سران آمریکا را نخواهند خورد چرا که در طول 34 سال گذشته نه تنها نشانه‌های محکمی برای کاهش دشمنی‌های آمریکا مشاهده نشده بلکه برخی از مقامات آمریکایی در اظهاراتی شرارت‌آمیز و کینه‌توزانه به ملت بزرگ ایران اهانت می‌کنند و تنها پاسخ کوبنده به یاوه‌گویی‌های سران کاخ سفید شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: قطعا برگزاری راهپیمایی 13 آبان ابراز انزجار از سیاست‌های خصمانه آمریکا و در تضاد با مسیر مذاکرات سازشکارانه با رژیم آمریکاست اما می‌تواند پشتوانه‌ای محکم مردمی برای دولت و تیم مذاکره کننده باشد.

لطفی تصریح کرد: تظاهرات مردم به مناسبت 13 آبان یک روز پس از بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور دانشجویان و دانش‌آموزان و افشای ماهیت پلید آمریکا و خوی خیانت و استکباری‌اش توسط معظم‌له بزرگترین راهپیمایی ضدآمریکایی در چند سال اخیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:‌ شعار مرگ بر آمریکای میلیون‌ها ایرانی نشاندهنده وجود تنش و بی‌اعتمادی در نهاد آحاد ملت ایران است و این راهپیمایی آرزوی ضعف و ذلت و نیازمندی‌های ایران به مذاکره به رویای بدون تعبیر مبدل ساخت و این آرزو را به گور خواهند برد.

وی ادامه داد: بزرگترین ره‌آورد تظاهرات پرشور 13 آبان اقتدار و ثبات سیاسی و استکبارستیزی ملت در مقابل آمریکاست.

وی ادامه داد: سران صهیونیستی رژیم آمریکا بار دیگر اذعان کردند که ملت ایران و رهبری عزیز در هیچ شرایطی در برابر زورگویی و قلدرمآبانه آنها سر تسلیم فرود نمی‌آورد و از مواضع به حق خود هرگز عقب‌نشینی نخواهد کرد.

خطیب جمعه ایلام در بخشی دیگر از سخنانش به ارتحال ملکوتی مجاهد نستوه و مبارز خستگی‌ناپذیر یار و یاور ملت ایران مرحوم عسکراولادی اشاره کرد و گفت: مرحوم عسکراولادی از چهره‌های درخشان و رجال سیاسی و پیشکسوت نهضت امام راحل است.

وی ادامه داد: مرحوم عسکراولادی پیش از انقلاب اسلامی سالها در زندان رژیم منحوس پهلوی با تحمل شکنجه‌های قرون وسطایی توسط جلادان نماد صبر و استقامت و الگو برای همه مجاهدان قیام خمینی کبیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین با اشاره به ایام محرم و عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان گفت: باید عزاداری‌ها با شور و شوق برگزار شود و محتوای مداحی‌ها و نوحه‌خوانی‌ها با عاشورا و اهداف بلند صاحب عاشورا انطباق داشته باشد. باید بانیان هیئت‌ها و دسته‌جات از ورود خرافات که در شان سالار شهیدان و اصحاب باوفای آن حضرت نیست، به شدت جلوگیری کنند چرا که ممکن است بعضی از مجالس عزاداری نه تنها مرضی امام حسین(ع) نباشند بلکه سبب غضب و نارضایتی آن حضرت نیز شود.

وی ادامه داد: در عزاداری‌ها نباید برای جلب توجه مردم مطالب خلاف واقع و دروغ عنوان شود و از اقدامات بحث‌آمیز و خرافی در این 10 روز خودداری شود.

امام جمعه ایلام گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی باید بدانند خدمت به دستگاه امام حسین(ع) بزرگترین افتخار و سرمایه عاشقان و مشتاقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت است.

انتهای پیام/2246/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول