اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل:

اجتماع حسینیان اردبیل از شبکه‌های جهانی پخش می‌شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: اجتماع بزرگ حسینیان اردبیل در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی پخش می‌شود.

اجتماع حسینیان اردبیل از شبکه‌های جهانی پخش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله مددی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عصر تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل اظهار داشت: این برنامه که چند سالی است به صورت منظم و منسجم برگزار شده و از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود امسال نیز در روز تاسوعا و عاشورا به صورت شایسته و با استفاده از بهترین امکانات صدا و سیما تصویربرداری شده و از طریق شبکه‌های داخلی و خارجی پخش مستقیم می‌شود.

وی پخش این برنامه‌ها را از شبکه‌های داخلی و برون مرزی یک ظرفیت عظیم برای نشان دادن ابهت و عظمت عزاداری سیدالشهدا (ع) در سطح دنیا اعلام کرد و افزود: ما امیدواریم با تهیه و پخش چنین برنامه‌های معنوی و اجتماع عظیم حسینیان بتوانیم ادای دینی شایسته در انعکاس این رویداد عظیم را شاهد و ناظر باشیم.

مددی تصریح کرد: 35 کلیپ از برنامه‌های گذشته اجتماع حسینیان اردبیل تهیه شده که قرار است این کلیپ‌ها از شبکه‌های مختلف پخش شود تا زمینه‌ای برای تبلیغ و ترویج عزاداری‌های حسینی در شهر و دیار دارالارشاد اردبیل باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل با بیان اینکه علاوه بر شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی این برنامه در رسانه‌های جهانی به شکل دیداری و مکتوب بازتاب بسیار گسترده‌ای دارد، خاطرنشان کرد: انتظار این است که در قالب اجتماع حسینیان و پخش آن از شبکه‌های مختلف بتوانیم با تاکید بر عزاداری سنتی و اصیل این استان معارف غنی اهل بیت را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

همایش شیرخوارگان فردا صبح در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همایش شیرخوارگان حسینی نیز فردا همزمان با چهارمین روز از ماه محرم و به یاد طفل شش ماهه کربلا حضرت علی‌اصغر (ع) در ورزشگاه حسین رضازاده اردبیل از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود.

در این همایش که همزمان با سراسر کشور و در ماتم علی‌اصغر (ع)، باب‌الحوائج طفل شش ماهه دشت نینوا برگزار می‌شود مادران در حالی که لباس‌های سبز و پیشانی‌بندهای یا حسین بر فرزندان خود بسته‌اند در این مراسم حاضر شده و در اوج مظلومیت حضرت رباب و حضرت علی‌اصغر (ع) ناله و نوحه کرده و با ترنم لای لای به یاد طفل شیرخوار حضرت امام حسین (ع) گریه سر داده و آه و ناله می‌کنند.

انتهای پیام/62006/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول