اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

صدا و سیما در بحث تکدی‌گری احساس مسئولیت کند

شهردار شیراز گفت: صدا و سیما باید در بحث تکدی‌گری احساس مسئولیت کرده و برنامه‌سازی جدی در این زمینه را در دستور کار قرار دهد.

صدا و سیما در بحث تکدی‌گری احساس مسئولیت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت عصر امروز در دوازدهمین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: اینکه فرماندار شیراز عنوان کردند از آمار چهار هزار و اندی متکدی تنها 500 نفر شیرازی هستند بسیار گویا است و واقعیت‌های بسیاری را نشان می‌دهد.

وی افزود: فیلمی که امروز در صحن شورا پخش شد که گدایی به ظاهر فلج در مقابل ماموران به یک‌باره سالم شده و شروع به دویدن می‌کند یا آن دیگری که حدود 100 هزار تومان در یک روز از یک خیابان‌گردی کسب کرده باید بارها از صدا و سیما پخش شود تا مردم در خیابان به کسی کمک نکنند.

پاک‌فطرت ادامه داد: شهرداری حتی حاضر است در این زمینه هزینه پخش این فیلم را به‌گونه‌ای که خود صدا و سیما صلاح بداند با شطرنجی کردن چهره و ... پرداخت کند تا یک بار برای همیشه در شهر شیراز فرهنگ‌سازی شده و بساط تکدی‌گری از سومین حرم اهل‌بیت(ع) جمع شود.

وی اضافه کرد: در شهر 1.5 میلیون نفری شیراز باید سرانه اعتیاد و تکدی‌گری چند نفر باشد و چرا در شهری مانند تبریز حتی یک معتاد خیابان‌گرد و متکدی دیده نمی‌شود.

پاک فطرت تصریح کرد: اگر تمام دستگاه‌ها در این زمینه وظایف خود را به درستی انجام ندهند شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این معضل را حل کند.

وی در مورد زمان اجرای پروژه‌های عمرانی نیز خاطرنشان کرد: امروز تمام پروژه‌های سطح شهر شیراز تابلوی روزشمار دارند و در دو سال گذشته مدت زمان اجرای طرح‌ها در شیراز نصف شده اما این مدت زمان همچنان باید کاهش یابد.

این مدیر شهری بیان کرد: دولت در شیراز سه تقاطع را بر عهده گرفته و بیش از هشت سال است که مردم به سبب عدم اجرای آن دچار مشکل هستند اما شهرداری با وجود زمان و هزینه جابه‌جایی تاسیسات برق و آب و ... سعی کرده با هم‌افزایی کارها را به سرعت به مردم تحویل دهد.

پاک‌فطرت ابراز داشت: اگر معتادان غیرشیرازی از افراد اهل این شهر جدا شوند، اردوگاه‌های موجود و کمپ‌های ترک اعتیاد برای جمع‌آوری آنان از سطح شیراز کفایت می‌کند.

وی در ادامه گفت: جمع‌آوری متکدیان نیز ساده است اما شهرداری برای نگهداری این افراد منع قانونی دارد و باید دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و علوم پزشکی در بحث نگهداری آنان وارد شوند که اگر شبی 10 نفر از این افراد تصمیم به فرار بگیرند کاری از دست ما برنمی‌آید.

شهردار شیراز از مساعدت در بحث تامین پارکینگ راکبان موتورسیکلت متخلف خبر داد و تاکید کرد که حتی برای جمع‌آوری خودروهای مزاحم نوامیس نیز پارکینگ لازم را تامین می‌کند.

به گفته وی، تخریب منقل‌خانه مشکل را به صورت اساسی حل نمی‌کند چراکه تا زمانی که معتاد وجود دارد این افراد می‌توانند مکان تجمع خود را عوض کنند.

پاک‌فطرت از تملک برخی منقل‌خانه‌ها و شروع احداث پارک و فرهنگ‌سرا در آن محل خبر داد و افزود: برای مقابله با شماره تلفن‌های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول در سطح فارس قول مساعد دادند اما در صورتی که از شماره تلفن استان‌های دیگر استفاده شود، نمی‌توانیم این تلفن‌ها را مسدود کنیم.

به گزارش فارس، اختصاص بیشترین زمان سیمای مرکز فارس به ویژه در روزهای جمعه به زندگی‌نامه و مصاحبه با هنرپیشه‌ها و فوتبالیست‌ها و .. به جای آگاه‌سازی مردم از مواردی مانند افشای چهره متکدیان پولدار و ... اعتراض فرهیختگان و مردم مومن و انقلابی این استان را به دنبال داشته، چراکه علاوه بر اتلاف وقت مخاطب، الگوسازی‌ها برای جوانان و نوجوانان به‌گونه‌ای صورت می‌گیرد که بیشتر توهم و تخیل و تجمل را دستاورد داشته و القا کرده و از مطرح کردن کارآفرینان و بزرگان و نخبگان واقعی که ثمرات اقداماتشان فضای جامعه را عطرافشان می‌کند، در این رسانه عمومی و ملی خبری نیست.

انتهای پیام/2448/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول