اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس اعلام شد

تشریح ویژه برنامه‌های محرم صدا و سیمای مرکز خلیج فارس

مدیرکل شبکه استانی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس ویژه برنامه‌های محرم این شبکه را تشریح کرد.

تشریح ویژه برنامه‌های محرم صدا و سیمای مرکز خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، وحید کمالی بابیان اینکه رسانه استانی برای محرم امسال در راستای گسترش فرهنگ حسینی و عاشورایی و معرفی قیام حسینی و نقش عاشورا در تحکیم جامعه، برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته تصریح کرد: از مدت‌ها قبل با توجه به اهمیت واقعه عاشورا و ماه محرم تولید ویژه برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌ایم و نخستین ویژه برنامه از اول محرم بر روی آنتن صدا و سیمای خلیج فارس خواهد رفت.

وی گفت: این برنامه شامل شوبندر ویژه محرم در سیزده قسمت 50 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی ایرانپرست است که به موضوع محرم و پخش عزاداری محلی به صورت زنده و دعوت از هیئت‌های مذهبی شهرستان و استان در برنامه می‌پردازد.

کمالی اعزام گروه پرتابل به منبرهای بندرعباس و شهرستان‌های استان، پخش عزاداری سال‌های گذشته که از ایام محرم ضبط شده، پخش زنده مراسم تاسوعا و عاشورا و شام غریبان از شهرستان حاجی‌آباد، ضبط و پخش سخنرانی سخنرانان مدعو به استان، پخش سریال پری‌رخ و نیز پخش سکانس‌هایی از سریال مختارنامه را از دیگر برنامه‌های سیمای خلیج فارس در ایام محرم برای پخش اعلام کرد.

مدیرکل صدا و سیمای خلیج فارس اظهار داشت: شبکه استانی صدای خلیج فارس نیز برای ایام محرم امسال برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته که تقدیم مخاطبان رادیو خلیج فارس خواهد شد.

وی ادامه داد: ویژه برنامه ترکیبی نمایشی عشق و عطش یکی از این برنامه‌هاست که در قالب ویژه‌برنامه روتین 90 دقیقه‌ای تا پایان روز سیزدهم محرم به مسئله قیام امام حسین (ع) می‌پردازد و با توجه به اقتضائات استانی گزارش‌هایی از مناطق اهل سنت که ارادت خاصی به اهل بیت (ع) و عزاداری برای امام حسین (ع) دارند را در بر خواهد گرفت.

این مسئول افزود: معرفی هیئت‌های مذهبی، بررسی نامگذاری شب‌های ماه محرم توسط کارشناسان مذهبی، گزارش از شهرستان‌های استان، پرداختن به مقوله امر به معروف و نهی از منکر، معرفی زنان نمونه در واقعه کربلا و ارتباط تلفنی با کربلای معلی از بخش‌های این برنامه است.

وی اضافه کرد: همچنین ویژه‌برنامه نغمه‌های عاشورایی در 13 قسمت 25 دقیقه‌ای در ایام محرم دیگر برنامه رادیو خلیج فارس است که به معرفی پیرغلامان استان و نحوه عزاداری هیئت‌های عزاداری استان می‌پردازد.

این مسئول تصریح کرد: پخش نمایش رادیویی تاوان در سیزده قسمت 30 دقیقه‌ای به مدت 13 شب در ماه محرم، پخش برنامه راه ولایت، مشاعره عاشورایی، پخش برنامه راه رستگاری از 25 ذی‌الحجه تا 17 محرم و نیز پخش برنامه خط عاشقی با موضوع رزمندگان، دفاع مقدس و محرم به تعداد 20 برنامه پنج دقیقه‌ای ویژه برنامه مخصوص صبح تاسوعا و عاشورا که شامل مداحی و گزارش از عزاداری‌های مردم استان به مدت 120 دقیقه با موضوع روز عاشورا و نماز‌ظهر عاشورا از اهم برنامه‌های رادیو خلیج فارس هستند که در ایام ماه محرم بر روی آنتن می‌روند.

انتهای پیام/2310/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول