اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس روابط عمومی صدا و سیمای یزد

برنامه‌های ویژه محرم در صدا و سیمای یزد تشریح شد

رئیس روابط عمومی صدا و سیمای یزد گفت: صدا و سیمای مرکز یزد در ایام محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) همراه با خیل عظیم عزاداران حسینی با تولید و پخش برنامه‌های مختلف، مردم یزد را در این ایام همراهی خواهد کرد.

برنامه‌های ویژه محرم در صدا و سیمای یزد تشریح شد

صادق نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: معاونت سیمای شبکه تابان در ایام محرم امسال به منظور پوشش هر چه بهتر مراسم‌ عزاداری در استان یزد با اکیپ‌های مختلف مراسم‌ عزاداری را به تصویر می‌کشد.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های ویژه محرم در 2 بخش رادیو و تلویزیون برنامه‌ریزی شده‌اند، عنوان کرد: در رادیو بیش از چهار عنوان برنامه تولید خواهد شد.

رئیس روابط عمومی صدا و سیمای یزد، «محرم در یزد» را یکی از این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: در این برنامه با تولید 10 برنامه 30 دقیقه‌ای، آداب و فرهنگ و آیین‌های عزاداری در یزد و چگونگی برگزاری محرم در یزد را به سمع شنوندگان می‌رساند.

وی افزود: این برنامه به تهیه‌کنندگی محمدجلال اقتصادی و اجرای  فاطمه زارع هر روز در دهه اول محرم ساعت 12:40 از رادیو یزد پخش می‌شود.

رئیس روابط عمومی صدا و سیمای یزد همچنین «با کاروان خورشید» را نیز یکی دیگر از برنامه‌های رادیو اعلام کرد و یادآور شد: این برنامه از اول محرم به صورت زنده، عزاداری‌های مردم دارالعباده را به روی آنتن می‌برد.

وی ادامه داد: از آیتم‌های این برنامه می‌توان به بحث کارشناسی در مورد اهداف قیام امام حسین (ع)، گزارش از هیئت‌های مردمی عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در استان و پخش مداحی‌ها و مراسم‌ عزاداری در یزد اشاره کرد.

نصیری عنوان کرد: «با کاروان خورشید» به تهیه‌کنندگی راضیه دهقانی‌زاده از اول تا سیزدهم محرم ساعت 18:30 تا 20 از صدای مرکز یزد پخش می‌شود.

وی همچنین «نسیم صبح» را نیز از دیگر برنامه‌های رادیویی اعلام کرد که در ایام سوگواری امام حسین (ع) به عزاداری سرور شهیدان کربلا می‌پردازد.

نصیری اظهار داشت: این برنامه از برنامه‌های قدیمی رادیو یزد است و به پخش عزاداری‌های مردم در حسینیه ایران می‌پردازد و از آیتم‌های آن می‌توان به بحث کارشناسی در مورد امر به معروف و نهی از منکر، گفت‌وگو با مداحان و برگزار کنندگان هیئت‌های عزاداری در یزد و پخش عزاداری هیئت‌های استان اشاره کرد.

رئیس روابط عمومی صدا و سیمای یزد یادآور شد: این برنامه به تهیه‌کنندگی حمیدرضا امیری و محمدجلال اقتصادی هر روز صبح در ایام محرم ساعت 6:30 صبح از رادیو یزد پخش می‌شود.

وی افزود: «با ذاکرین» نیز برنامه‌ای گفت‌وگویی با مداحان و پیرغلامان ابا عبدالله الحسین (ع) است که به معرفی مداحان و ذاکران استان یزد می‌پردازد.

نصیری یادآور شد: این برنامه به تهیه‌کنندگی سید عباس هاشمی‌پور هر روز از اول محرم ساعت 17:30 از صدای مرکز یزد پخش می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های بخش سیما نیز عنوان کرد: شب‌های تابان عنوان برنامه‌ای است که به طور زنده از سیمای شبکه تابان پخش می‌شود و از اول محرم هر شب به معرفی هیئت‌های عزاداری می‌پردازد و از آیتم‌های آن می‌توان به مصاحبه با مداحان و معرفی آن‌ها و پخش عزاداری‌های مردم در یزد اشاره کرد.

نصیری یادآور شد: این برنامه به تهیه‌کنندگی سید داود تقوی‌نژاد هر شب ساعت 21:15 از شبکه تابان پخش می‌شود.

رئیس روابط عمومی صدا و سیمای مرکز یزد، صبح یزد را نیز عنوان برنامه‌ای دیگر اعلام کرد که هر روز صبح در دهه اول محرم به عزاداری‌های مردم دارالعباده می‌پردازد و از آیتم‌های آن می‌توان به شعرخوانی در رثای محرم، گزارش از هیئت‌های عزادرای در یزد، پخش مراسم‌ سینه‌زنی و عزاداری و ... اشاره کرد.

وی افزود: این برنامه به تهیه‌کنندگی عباس گلرسان هر روز صبح در ایام محرم از ساعت هشت صبح از شبکه تابان پخش می‌شود.

نصیری خاطرنشان کرد: طعم زندگی نیز عنوان برنامه‌ای است که با محوریت موضوع خانواده و تاثیرات حماسه حسینی بر آن به موضوع تربیت فرزندان و نقش فرزندان و خاندان اهل‌بیت (ع) در حماسه عاشورا اشاره می‌کند و به تهیه‌کنندگی رضا طائفی هر روز ساعت 9:15 از شبکه یزد پخش می‌شود.

وی چشمه باران را عنوان یکی دیگر از برنامه‌های سیمای یزد اعلام کرد و افزود: در این برنامه با حضور کارشناسان مذهبی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر و موضوعات مرتبط با حماسه حسینی پرداخته می‌شود که این برنامه نیز به تهیه‌کنندگی سید عباس امام هر روز در ایام محرم ساعت 11 صبح پخش می‌شود.

نصیری، آوا و نما را برنامه دیگر شبکه تابان معرفی کرد و افزود: این برنامه در روزهای دوم و پنجم محرم در یک ارتباط زنده از شبکه شما پخش می‌شود که از آیتم‌های این برنامه می‌توان به مستند نخل‌برداری در یزد، نمایش رادیویی، مستند نقش پوش، پخش زنده موسیقی محلی شوتک و پخش عزاداری هیئت‌های یزد اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه به تهیه‌کنندگی مهدی شاکر اردکانی روزهای دوم و پنجم محرم ساعت 22 از سیمای شبکه شما پخش می‌شود.

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول