اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت عید ولایت

جشن عید غدیر در بقاع متبرکه دماوند برگزار می‎شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند از برگزاری جشن عید غدیر در هشت بقعه متبرکه شهرستان دماوند خبر داد.

جشن عید غدیر در بقاع متبرکه دماوند برگزار می‎شود

حجت‎الاسلام مهدی زینلی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: در این مراسم، علاوه بر مداحی و سخنرانی، به سادات نیز هدایایی اهدا خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند افزود: در بیشتر بقاع متبرکه شهرستان دماوند، سعی شده است تا از سخنرانان و مداحان مطرح استفاده شود.

زینلی همچنین به اجرای برنامه‎ای در مسجد جامع دماوند در روز عید غدیر اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه با حضور دو هزار دانش‎آموز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سخنران مراسم مسجد جامع، حجت‎الاسلام محمدحسن راستگو و مداح برنامه محسن فرش‎چی است و جشن با صوت زیبای قاری بین‎المللی، سعید طوسی آغاز خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند اضافه کرد: در مراسم بقعه امامزاده شمس‎الدین(ع) حجت‎الاسلام سیدعلی شاه‌چراغی، امام جمعه شهرری سخنرانی خواهد کرد.

وی گفت: این مراسم در آستان مقدس امامزادگان هاشم(ع)، شمس‎الدین محمد(ع)، قاسم(ع)، عبدالله(ع)، هفت تن و هشت تن(ع) و سه بقعه دیگر برگزار خواهد شد. 

زینلی عید غدیر را عید اصیل اسلامى خواند و تصریح کرد: شاید برخى گمان کنند که عید غدیر تنها اختصاص به شیعیان دارد و در کلمات پیامبر اکرم(ص) اشاره‏اى به لزوم بزرگداشت آن نشده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند اظهار داشت: اما باید گفت که عید غدیر نیز همچون عید فطر و قربان از اعیاد اسلامى، بلکه از بزرگ‎ترین اعیاد است و نخستین کسى هم که این روز را به عنوان عید اسلامى معرفى کرد، خود پیامبر اسلام (ص) بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این عید بزرگ اسلامی، برگزاری مراسم جشن ولایت از وظایف اصلی ماست.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول