اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر خبر داد

راه‌اندازی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از راه‌اندازی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص ملایر همزمان با ایام محرم خبر داد.

راه‌اندازی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت عاشورایی گفت: سازمان اوقاف نیز برنامه‌های خود را بر اساس فرمایشات معظم‌له پیش می‌برد.

وی با بیان این‌که بسیاری از بدعت‌گذاری‌ها و آسیب‌ها در عزاداری‌ها، فلسفه قیام عاشورا را تهدید می‌کند، عنوان کرد: ویژگی‌ها و فلسفه قیام عاشورا باید به صورت واقعی برای مردم تبیین شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تصریح کرد: در برخی مواقع مسائل و موضوعاتی مطرح می‌شود که با فلسفه عاشورا سنخیت ندارد پس باید آگاه و بصیر بود.

زین‌العابدینی با انتقاد از قمه‌زنی، زنجیرزنی، استفاده از طبل و سنج در عزاداری‌ها گفت: هیئت‌های مذهبی باید عزاداری‌ها را ساده برگزار کرده و اصل مصیبت کربلا را یادآوری کنند.

وی به برنامه‌های اداره اوقاف شهرستان پرداخت و گفت: اجرای طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، طرح نشاط معنوی برنامه‌ها و جشن اعیاد از جمله این برنامه‌ها بوده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به برگزاری برنامه بصیرت عاشورایی گفت: تقویت باورهای دینی، تبیین قیام عاشورا، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.

وی با اشاره به این‌که 50 درصد نیات واقفان ملایری به عزاداری امام حسین (ع) اختصاص یافته است، اظهار داشت: از دیگر اهداف برنامه، اجرای صحیح نیات واقفان مختص عزاداری امام حسین (ع) است.

زین‌العابدینی از اجرای برنامه‌های مذهبی و عزاداری متناسب با این ایام در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در شهر ملایر در امامزاده عبدالله (ع) و تکیه حضرت ابوالفضل (ع) و در دیگر مناطق شهرستان برگزار می‌شود.

وی از راه‌اندازی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص ملایر همزمان با ایام محرم خبر داد و گفت: در این خیمه‌ها مسائلی از جمله گفتمان‌های دینی، پاسخ به شبهات و مشاوره‌های مذهبی و اجتماعی به مراجعین ارائه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اظهار داشت: مقدمات کار برای سیاه‌پوش کردن فضاها، انجام تعمیرات و تامین تجهیزات بقاع متبرکه و تکایا فراهم شده و تا قبل از محرم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که شهرستان ملایر سال گذشته بهترین برنامه را در این ایام اجرا کرد و اظهار داشت: سال گذشته با رایزنی‌های صورت گرفته 14 هیئت مذهبی به نیت 14 معصوم (ع) بعد از ظهر تاسوعا در محل امامزاده عبدالله (ع) جمع شدند و مراسم بسیار باشکوهی برگزار شد.

زین‌العابدینی در پایان خاطرنشان کرد: امسال نیز با همکاری سایر نهادها و هیئت‌های مذهبی، نظیر این برنامه بعد از ظهر روز تاسوعا با حضور هیئت و دستجات عزاداری در میدان امامزاده عبدالله ملایر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89013/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول