اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال 92 صورت گرفت

بازدید و پایش بیش از 1700 واحد صنعتی فارس

مدیرکل محیط زیست فارس از بازدید و پایش بیش از یک‌هزار و 700 واحد صنعتی در این استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

بازدید و پایش بیش از 1700 واحد صنعتی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی با بیان این که یکی از مهمترین رسالت‌ها و وظایف محیط زیست، پایش مستمر واحدهای صنعتی به ویژه واحدهای بالقوه آلاینده در زمینه آب، خاک و هوا است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری سعی در گسترش منطقی پایش و نظارت بر فعالیت منابع آلاینده داشته‌ایم و تلاش بر این است تا طبق ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه تا پایان امسال، واحدهایی که قابلیت نصب سیستم پایش لحظه‌ای را دارند به آن مجهز شوند.

وی افزود: برای ممانعت از هر نوع آلودگی و اقدام مخربی که موجب بر هم خوردن تعادل و تناسب در محیط زیست شود در شش ماهه نخست سال جاری از یک‌هزار و 700 واحد صنعتی این استان توسط حوزه معاونت، نظارت و پایش این اداره کل مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت منجر به صدور 330 مورد اخطاریه زیست محیطی و 53 مورد اخطار تعطیل و 13 مورد پلمپ واحد آلاینده شده است.

وی همچنین گفت: به منظور مدیریت پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها از 61 بیمارستان این استان تاکنون 41 بیمارستان مجهز به سیستم اتوکلاو شده و در شش ماه گذشته بیمارستان‌های دکتر خدادوست، بیمارستان اوز، بیمارستان لار، بیمارستان گراش و بیمارستان ارسنجان نیز به این سیستم مجهز شده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: پسماندهای عفونی بیمارستان‌های مجهز به سیستم بی‌خطرساز شده ماهانه توسط آزمایشگاه‌های معتمد مورد پایش و اندازه‌گیری قرار گرفته و در صورت عدم رعایت استانداردهای محیط زیست نسبت به صدور اخطاریه و پایش مجدد طبق قوانین و مقررات محیط زیست اقدام می‌شود.

انتهای پیام/2448/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول