اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:

8 درصد مساحت اردبیل تحت مدیریت محیط زیست قرار دارد

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: در حال حاضر 8 درصد مساحت استان اردبیل تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد و به عنوان منطقه حفاظت شده از آنها نگهداری می‌شود.

8 درصد مساحت اردبیل تحت مدیریت محیط زیست قرار دارد

علی حمیدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر اساس برنامه توسعه پایداری که در حوزه حفاظت محیط زیست طراحی و تضمین شده است قرار است مساحت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در این استان به 11 درصد ارتقا یابد.

وی ادامه داد: ما پیشنهاد کردیم منطقه انزان در مشگین‌شهر و همچنین منطقه حفاظتی در گرمی به این مساحت افزوده شود تا بتوانیم میزان منطقه حفاظتی خود را در سطح استان به 11 درصد برسانیم.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل اهمیت حفاظت محیط زیست و توجه به مواهب الهی را در کنار صیانت از آنها یادآور شد و گفت: امروزه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و زیست‌ محیطی ناشی از بی‌توجهی بشر به این مواهب است که اگر قدردان آنها نباشیم قطعاً به جای سود و فایده آثار زیان‌بار آنها را شاهد خواهیم بود.

حمیدی وجود مناطق زیست محیطی استان را بسیار پردامنه و سودمند توصیف کرد و گفت: هدف از خلقت تمام موجودات نفع رساندن به جامعه بشری و در خدمت انسان بودن است اما بشر با بی‌توجهی به فواید بسیاری از این حیوانات سعی در نابودی آنها دارد که این خود به نابودی زیست‌ محیطی و الگوهای رایج در این زمینه کمک می‌کند.

این مسئول ضرورت ارتقای شعور همگانی را در برابر سایر مخلوقات بی‌شعور یادآور شد و افزود: یکی از اصول زیست ‌محیطی مکتب اسلام اصل حمد و تسبیح موجودات و همچنین سجده آنها در برابر خالق است که در حقیقت این اصل انجام می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل توجه به ساحت الهی در هم‌سازگاری موجودات و توجه به طبیعت ناب را یادآور شد و ادامه داد: امانتداری موضوعی است که فرد اگر به اصالت و اهمیت آن توجه کند هرگز در امانات الهی خیانت نمی‌کنند.

حمیدی یادآور شد: انسان به عنوان جانشین خدا در روی زمین ضرورت دارد به حمایت‌ها در حوزه محیط زیست توجه کند و از آن جمله می‌توان ممنوعیت شکار تفریحی حیوانات، دشنام و لعن به حیوانات، جنگ و دعوا انداختن بین حیوانات و ذبح نامناسب را می‌توان نام برد.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: در عصر حاضر نیز بشر بیش از هر زمان دیگر به مبانی زیست محیطی و ابزارهای مناسب آن نیاز دارد تا بتواند مسیر سعادت و حرکت رو به جلو بر مبنای ارزش‌های متعالی به منصه ظهور و بروز برساند.

انتهای پیام/62007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول