اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

کمبود محیط‌بان مهم‌ترین دغدغه محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد است

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود محیط‌بان در مناطق حفاظت شده این استان گفت: این کمبود نیرو و کشیک‌های فشرده باعث خستگی محیط‌بانان می‌شود.

کمبود محیط‌بان مهم‌ترین دغدغه محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد است

جمشید عبدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به وجود مناطق غنی حفاظت‌شده در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: محیط‌‌‌بانان در خط مقدم حفاظت از این سرمایه‌های ملی قرار دارند.

وی با اشاره به گستردگی مناطق حفاظت شده این استان، گفت: افزایش نیروی انسانی برای حفاظت از این مناطق ضروری است.

عبدی‌پور افزود: این اداره برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی و محیط زیست با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

وی بیان کرد: بر اساس استاندارد ملی برای هر یک هزار هکتار اراضی حفاظت شده یک محیط‌بان باید در این مناطق حضور داشته باشد در صورتی که به طور میانگین در کهگیلویه و بویراحمد برای هر سه هزار و 500 هکتار مناطق حفاظت شده یک محیط‌بان فعالیت می‌کند.

عبدی‌پور افزود: کوهستانی بودن مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد و صعب‌العبوری مناطق در کنار کشیک‌های فشرده کار را برای محیط‌بانان سخت‌تر می‌کند و توان زیادی از آنها می‌گیرد.

عبدی‌پور عنوان کرد: وجود دام مازاد در مراتع، سلاح‌های غیرمجاز در دست افراد، تغییر کاربری عرصه‌های ملی به مسکونی و کشاورزی، کمرنگ بودن قوانین حفاظت محیط زیست و استفاده بی‌رویه از کودها و سموم دفع آفات کشاورزی از عوامل مهم تهدیدکننده مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد است.

وی جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز و کنترل سلاح‌های مجاز در دست افراد خاطی، کنترل صدور پروانه چرای مراتع و دادن سوخت کافی به کشاورزان برای استفاده نشدن چوب درختان را از راهکارهای حفاظت بیشتر از محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد دانست.

این مسئول محیط زیست در ادامه با بیان اینکه ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ محیط زیست نقش موثری در ارتقای فرهنگ زیست محیطی دارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه ما فرهنگ‌سازی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی و بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی و به میدان آوردن مردم خواهد بود.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: به رغم همه کمبودهایی که در زمینه نیروی محیط‌بان در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد محیط‌بانان مناطق حفاظت شده با تمام وجود از عرصه‌های محیط طبیعی و مناطق حفاظت شده مراقبت می‌کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دولتمردان و مقامات ارشد محیط زیست برنامه ویژه‌ای برای افزایش نیروهای محیط‌بان در مناطق حفاظت شده به مرحله اجرا بگذارند.

انتهای پیام/82008/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول