اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی عنوان کرد

توجه ویژه دولت به مقوله محیط زیست در اسناد بالادستی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در برنامه‌های تدوین‌شده ریاست جمهوری در فصل دهم در 18 بند مشتمل بر سه بخش به مقوله محیط زیست پرداخته شده که توجه اسناد بالادستی نظام و قانون برنامه پنجم را نشان می‌دهد.

توجه ویژه دولت به مقوله محیط زیست در اسناد بالادستی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ حمید صالحی ظهر امروز در نخستین نشست مشترک اداره‌کل و باشگاه هم‌اندیشان با عنوان اندیشه سبز، اظهار کرد: این هم‌اندیشی با هدف هم‌افزایی، همفکری و مشارکت اندیشه‌های نوین و آگاهی جامعه برگزار شده است.

صالحی افزود: از وقتی دولت یازدهم مستقر شده فعالیت‌هایش را در قالب تدبیر و امید شروع کرده و به سرعت در حال پیشبرد اهدافش است که نشان از خردورزی است.

وی تأکید کرد: در برنامه‌های تدوین شده ریاست جمهوری در فصل دهم در 18 بند مشتمل بر سه بخش به مقوله محیط زیست پرداخته شده که توجه ریاست جمهور و اسناد بالادستی در نظام جمهوری اسلامی و قانون برنامه پنجم را نشان می‌دهد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه در قانون اساسی بیان شده که محیط زیست متعلق به همه است و باید توسط همه حفظ شود، اظهار کرد: در برنامه‌های ریاست جمهوری در بخش اول به حفاظت از جنگل‌ها و دریاها و دریاچه‌ها و دشت‌ها و آب‌های زیرزمینی توجه شده و در بخش دوم اقتصاد محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است.

منصور حیدری، معاون آموزش و پ‍‍ژوهش اداره‌کل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی نیز در این نشست بیان داشت: اصل پنجاهم قانون اساسی مهم‌ترین اتفاق در سازمان محیط زیست است که این اصل با توجه به افق 1404 کشور در حال پیگیری است که در این معاونت با آموزش پرسنلی و 35 گروه مخاطب در کشور انجام می‌شود.

حیدری متذکر شد: تحقق و ثبت تشکل زیست محیطی کشور و شناخت کافی از پتانسیل‌های موجود استان خراسان رضوی و درک نقاط آسیب‌پذیر محیط زیست و تعامل و ارتباط موثر با بدنه کارشناسی اداره‌کل و نخبگان و صاحبنظران این حوزه و سوق دادن علاقمندی‌ها به سمت ساخت و توسعه آموزش‌های زیست محیطی برای همه از جمله پیشنهادات مهم این حوزه است.

مهدی توکلی، رئیس اداره محیط زیست کاشمر نیز در ادامه افزود: گشت و کنترل مستمر حوزه استحفاظی و جلوگیری از صید غیر مجاز و دستگیری متخلفین شکار از جمله وظایف این اداره است.

توکلی با اشاره به ماده 679 و 688 قانون مجازات اسلامی گفت: قوانین جدید جرایم شکار و صید غیرمجاز در سال 92 تدوین و قوانین این حوزه بازنگری شد که در این قوانین بیشترین جریمه مربوط به شکار یوزپلنگ ایرانی است.

در پایان این همایش، اعضای باشگاه هم‌اندیشان نظرات خود را با کارشناسان حوزه‌های مختلف محیط زیست به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

انتهای پیام/2202/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول