اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر خبر داد

اجرای تعزیه‌ 40 ساله در روستای سلطانیه ملایر

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری ملایر از اجرای تعزیه‌ای با قدمت 40 سال در روستای سلطانیه ملایر در دهه نخست محرم خبر داد.

اجرای تعزیه‌ 40 ساله در روستای سلطانیه ملایر

محمد بهاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه همزمان با آغاز ماه محرم، ملایر نیز حال و هوای ماه عزای امام حسین(ع) به خود گرفته است، افزود: ملایر نیز همانند سایر شهرها که تعزیه در آنها برپاست، در سطح شهر و روستاها نیز میزبان هنرمندان تعزیه است.

وی تصریح کرد: دو روستای سلطانیه و آورزمان به صورت ویژه به برگزاری مراسم تعزیه در این دهه نخست ماه محرم می‌پردازند که مردم بسیاری نیز از این مراسم استقبال می‌کنند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه مراسم تعزیه روستای سلطانیه از قدمت 40 ساله برخوردار است، گفت: در دهه نخست محرم هر روز بعد از ظهر مراسم تعزیه‌خوانی از ساعت 13 تا 17 در این روستا برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: این مراسم در روز عاشورا به شکل ویژه‌ای وقایع کربلا و شهادت امام حسین(ع) را به تصویر می‌کشد و عزاداران نیز ارادت خود را در این ابراز خواهند کرد.

بهاری با بیان اینکه این تعزیه روستای دهنوـ آورزمان نیز از استقبال بسیاری از مردم برخوردار است، گفت: این مراسم در روستای آورزمان در تاسوعا و عاشورا برگزار می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم حسینیه روستای آورزمان ملایر در حسینیه‌ای که در گذشته منزل منتصرالملک بوده و پس از وقف به حسینیه تبدیل شده، ضمن عزاداری، تعزیه نیز برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/89003/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول