اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد شهرستان نور خبر داد

برگزاری سومین همایش تعزیه در شهرستان نور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور از برگزاری سومین همایش تعزیه با حضور شبیه‌خوانان خبر داد.

برگزاری سومین همایش تعزیه در شهرستان نور

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نور اظهار داشت: تعزیه یا شبیه‌خوانی در ایران به ویژه مازندران قدمت دیرینه دارد و شبیه‌خوانان با اجرای نقش‌های موافق و مخالف واقعه محرم و عاشورا را برای مردم  به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: تعزیه علاقه‌مندان فراوانی را جذب کرده و اشک حاضران در مجلس بر ماتم اهل بیت سرازیر می‌شود و بر دشمنان اهل بیت لعن و نفرین می‌فرستند.

رئیس ارشاد نور با اشاره به اهمیت تعزیه و فعالیت گروه‌های مختلف شبیه‌خوان از برگزاری سومین همایش تعزیه در این شهرستان با حضور شبیه‌خوانان و گروه‌های تعزیه تعدادی از شهرستان‌های استان خبر داد.

محمدی همچنین از اجرای تعزیه توسط 15 گروه شبیه‌خوان در دهه اول محرم در این شهرستان خبر داد و افزود: تمامی معین‌البکاهای گروه‌های تعزیه برای برگزاری این مجالس مجوز دریافت کردند.

وی تصریح کرد: هنرمندان شبیه‌خوان این شهرستان ارتباط بسیار خوب و همکاری تنگاتنگی با واحد هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته و به منظور نظارت بر کیفیت اجرا از تمامی مجالس شبیه‌خوانی بازدید می‌شود.

محمدی از تکیه سیدالشهداء(ع) چمستان، تکیه حضرت رقیه (س) نور، تکیه روستای یالرود بلده و مساجد روستاهای کمرود بلده،حسین‌آباد،خرم‌آباد،شهرکلا،تیرکده،سیاهکلا،جلیکان به عنوان اماکن ثابت اجرای تعزیه در ایام محرم و صفر در سطح شهرستان نور نام برد.

انتهای پیام/86023/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول