اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان خبر داد

اجرای 77 مجلس تعزیه در کرمان

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: 77 مجلس تعزیه طی دهه نخست محرم‌الحرام سال جاری در کرمان اجرا می‌شود.

اجرای 77 مجلس تعزیه در کرمان

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 77 مجلس تعزیه توسط هنرمندان کرمانی طی دهه نخست ماه محرم‌الحرام در کرمان اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: 12 مجلس تعزیه به کوشش شهرداری کرمان در محل پارک مطهری، 10 مجلس تعزیه در محل پارک نماز و 10 مجلس تعزیه در پارک بهشت کرمان اجرا می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمان از اجرای 12 مجلس تعزیه در تکیه علی‌اصغر هوتک، 11 مجلس تعزیه در حسینیه امیرالمؤمنین (ع) زنگی‌آباد و 9 مجلس تعزیه در محی‌آباد خبر داد.

سالاری بیان داشت: همچنین شاهد اجرای پنج مجلس تعزیه در ده‌زیار، دو مجلس تعزیه در کهنوج معزآباد، دو مجلس تعزیه در خیابان شهید ‌ایرانمنش و دو مجلس تعزیه هم در خیابان اسدآبادی در دهه نخست محرم هستیم.

موسس تعزیه‌خانه کرمان مهمترین برنامه‌های این مرکز عاشورایی را اجرای تعزیه عاشورا در صبح عاشورا، برگزاری ششمین همایش بوم سرخ و ویژه برنامه شام غریبان ذکر کرد.

سالاری بیان داشت: عرضه آلبوم نفیس خطبه‌خوان رستاخیز که از تولیدات واحد موسیقی حوزه هنری کرمان است در آستانه ماه محرم در سراسر کشور آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در ایام پایانی ماه محرم به نشر دوم برسد.

وی عنوان کرد: مجالس تعزیه فوق برنامه‌های شهرستان کرمان است و در سایر نقاط استان کرمان هم علاوه بر اجرای تعزیه توسط گروه‌های استانی، چند گروه تعزیه از استان‌های مرکزی و اصفهان به اجرای تعزیه می‌پردازند.

این مسئول فرهنگی افزود: گروه‌های فاطمیه زنگی‌آباد، سیدالشهدا زنگی‌آباد، سیدالشهدا محی‌آباد، علی‌اصغر هوتک، کهنوج معزآباد، محبان قائم (عج) کرمان و ابوالفضل ده‌زیار اجرای مجالس تعزیه در شهرستان کرمان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/80019/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول