اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با هیئت امنا هیئت رزمندگان اسلام اصفهان مطرح شد

تاکید ‌‌آیت‌الله ‌طباطبایی‌نژاد بر جلوگیری از ایجاد تفرقه در هیئات مذهبی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار هیئت امنا هیئت رزمندگان اسلام اصفهان گفت: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع‌) باید علاوه بر شور شعور آفرین نیز باشد.

تاکید ‌‌آیت‌الله ‌طباطبایی‌نژاد بر جلوگیری از ایجاد تفرقه در هیئات مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با هیئت امنا هیئت رزمندگان اسلام اصفهان با اشاره به این موضوع که عزاداری امام حسین (ع‌) باید شعور‌آفرین باشد، اظهار کرد: جلسات این هیئت در اصفهان نمونه است و به عنوان یک جلسه با اخلاص برای مردم جا افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام باید با عملکرد مثبت خود الگوی مناسبی از عزاداری امام حسین(ع‌) را ارائه دهد و برای دیگر هیئت الگو باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر شور همراه باشعور در جلسات عزاداری اظهار داشت: برای تحقق این موضوع لازم است محوریت مراسم‌ عزاداری استفاده از سخنرانان خوب باشد و الا صرف سینه‌زنی، زنجیرزنی و مداحی نمی‌تواند مضامین عالی اسلام را انتقال دهد.

وی به عزاداری پر‌شور مردم عراق اشاره کرد و سال‌های دور آن را مصداق عزاداری بدون شعور دانست و افزود: مردم عراق مراسم‌ عزاداری را خیلی بهتر از ما برگزار می‌کنند، بیش از ما سینه می‌زنند و ایستگاه صلواتی بر‌پا می‌کنند و حتی قمه می‌زنند اما چون در مراسم‌های آنها منبری وجود ندارد، فلسفه قیام امام حسین (ع‌) را نفهمیدند و این شد که به دستور صدام در مقابل شیعیان و ولی‌فقیه زمان ایستادند و جنگیدند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: زمانی ذکر ائمه معصومین (ع‌) و به ویژه امام حسین (ع‌) عبادت است که ذاکر به سیره و روش آن حضرت تأسی کند و جلسات امام حسین (ع‌) فکر دینی را گسترش دهد.

وی تأکید کرد: در هیئت مذهبی باید از کارهایی که باعث ایجاد تفرقه می‌شود پرهیز کرد و سعی شود تا با همدلی الگوهای مناسب عزاداری را در همه هیئت‌ها بسط و گسترش داد.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این هیئت پرداخت و گفت: استفاده از سخنرانان برجسته و متعدد کشوری و استانی، رعایت نظم در مراسم و اجرای برنامه،  استفاده از مداحان قوی و مداحی‌های پر محتوا ، از جمله اصولی است که در برگزاری مراسم‌، توسط هیئت رزمندگان اسلام اصفهان مورد تأکید است.

انتهای پیام/2301/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول