اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دقایقی پیش

همایش قانون‌مداری و امر به معروف در کرمان گشایش یافت

همایش قانون‌مداری و امر به معروف در کرمان با حضور مسئولان و آمران به معروف و ناهیان از منکر گشایش یافت.

همایش قانون‌مداری و امر به معروف در کرمان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دقایقی پیش همایش قانون‌مداری و امر به معروف با حضور مسئولان و آمران به معروف و ناهیان از منکر در محل دادگستری استان کرمان گشایش یافت.

علیرضا بیگ‌مرادی معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان در همایش قانون‌مداری و امر به معروف و نهی از منکر با گرامی‌داشت محرم‌الحرام اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در مواردی اختیاری است و افرادی در چارچوب ضوابط به این امر می‌پردازند.

وی خطاب به نیروهای نظامی و انتظامی بیان داشت: ویژگی که ما و شما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر داریم، این است که باید به اقتضای شغل که این فریضه را بهتر انجام دهیم.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به اینکه امام علی (ع) مهمترین و ارزشمندترین نهی از منکر را همان نهی از منکر عملی می‌داند، ابراز داشت: برخورد با سارق، کلاهبردار و قاتل نوعی از نهی از منکر است که به صورت عملی است.

بیگ‌مرادی تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید «خدا لعنت کند، آمرین به معروف که امر به معروف می‌کنند، اما خودشان معروف را ترک می‌کنند و لعنت خدا بر نهی‌کنندگان از منکر کسانی که خودشان نهی از منکر کرده، اما عمل به منکرات می‌کنند».

وی اذعان داشت: ما آمران به معروف و ناهیان از منکر اگر کوچک‌ترین خطا و گناهی داشته باشیم، مورد لعنت امام علی (ع) قرار می‌گیریم.

این مسئول با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر راه ارزشمند و مهمی است، گفت: این فریضه اثرات و برکات زیادی دارد.

بیگ‌مرادی تصریح کرد: اگر ما به قانون و بایدها و نبایدهای قانون به دید یک موضوع شرعی و دینی نگاه کنیم، قطعاً رابطه قانون‌مداری و امر به معروف و نهی از منکر بهتر روشن می‌شود.

وی افزود: اگر قانون را منطبق با شرع و دستورات دینی بدانیم، عمل به قانون و وظیفه آمرین به معروف و ناهی از منکر فرق می‌کند.

انتهای پیام/80019/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول