اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل

1000 پایگاه مقاومت بسیج در مدارس فعال است

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار پایگاه مقاومت در مدارس استان اردبیل مشغول فعالیت است.

1000 پایگاه مقاومت بسیج در مدارس فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عیسی فاخری عصر امروز در گردهمایی نخبگان قرآنی، علمی و فرهنگی بسیج در اردبیل اظهار داشت: بسیج دانش‌آموزی اساس و پایه بسیج است چرا که این مجموعه قوام و شاکله خود را از حرکت دانش‌آموزان آگاه و با بصیرت دارد.

وی تصریح کرد: بسیج میراث با ارزش و گرانبها از سوی امام خمینی (ره) بر ملت ایران است و بر این باوریم که اگر تفکر بسیج بر جامعه حاکم باشد به هدف خود که همان جامعه اسلامی است، دست می‌یابیم.

فاخری خاطر نشان کرد: اگر تفکر بسیجی در زمان دانش‌آموزی نهادینه، باور و فرهنگ سازی شود در سطوح بالاتر مشکل نخواهیم داشت.

این مسئول اضافه کرد: بیش از 300 عنوان برنامه در 36 محور به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در سطح مدارس آموزش و پرورش استان، شهرستان و حوزه‌‌های بسیج دانش‌آموزی اجرا شد.

وی فعالیت سازمان بسیج دانش‌آموزی را در سه محور عنوان کرد و ادامه داد: بسیج دانش‌آموزی به دنبال ارتقا علمی به همراه ارتقا معنویت و بصیرت، با افزایش توان مهارتی و مدیریتی در دانش‌آموزان برای کادرسازی و مدیر پروری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فاخری اهم فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی را ارائه خدمات علمی، آموزشی به کلیه بسیجیان در قالب کلاس‌های تقویتی، تست‌زنی، گردش‌های علمی، برگزاری مسابقات علمی، لیگ‌های علمی با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و سپاه، ارائه خدمات علمی آموزشی به نخبگان بسیج دانش‌آموزی در قالب طرح آیه‌های تمدن و فعالیت در حوزه تربیتی، اخلاقی در قالب نظام تربیتی بسیج (حلقه صالحین) عنوان کرد.

وی اعزام بیش از 13 هزار نفر دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب و دیدار دانش‌آموزان بسیجی و نخبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی را شاخص‌ترین برنامه‌های اجرا شده در هفته بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد و ادامه داد: سازمان بسیج دانش‌آموزی از لحاظ ساختاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان در پایان بیان کرد: قشر دانش‌آموزی جامعه هدف بالای 200 هزار نفر دارد که آمار بسیار بالایی است و در سطح استان 23 حوزه مقاومت داریم که 90 هزار نفر عضو عادی و فعال این مجموعه است و بیش از یک‌هزار پایگاه مقاومت در استان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این دیدار سه نفر از دانش‌آموزان بسیجی پیام فروزنده، محسن بیدار و پریسا حیدرزاده به نمایندگی از دانش‌آموزان، مسائل و نکته نظرات خود را با استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمع حاضر در میان گذاشتند.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از نخبگان و نفرات برتر کنکور 92 اعضای آیه‌های تمدن و ششمین دوره مسابقات لیگ علمی بسیج تقدیر شد.

11 نفر از این نخبگان دانش‌آموزان عضو آیه‌‌های تمدن بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل هستند که توانستند با کسب رتبه برتر کشوری در کنکور سراسری 92 وارد دانشگاه‌های مطرح کشوری شوند.

سازمان بسیج دانش‌آموزی استان مراسم هم‌اندیشی نخبگان قرآنی، علمی، فرهنگی، ورزشی و اعضای آیه‌های تمدن بسیج دانش‌آموزی با استاندار در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور استاندار اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش و مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان برگزار شد نفرات اول کشوری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی لیگ علمی بسیج پیشگامان ایران اسلامی، دانش‌آموزان نخبه بسیجی در زمینه‌های علمی، ورزشی، قرآنی، فرهنگی و دانش‌آموزان عضو آیه‌های تمدن مورد تجلیل قرار گرفتند.

اسامی دانش‌آموزان بسیجی و عوامل اجرایی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی لیگ علمی بسیج پیشگامان ایران اسلامی از حوزه مقاومت شهید پیرزاده ناحیه یک برادران شهرستان اردبیل مدرسه شهید بهشتی به ترتیب زیر است:

امیر حسین عاملی، محمد کنتراتچی، علیرضا محسنی دیبا، جواد مورخ حجی، مهدی همایی‌نژاد، احد پوراسکندر، محمد رضا رواقی، مختار پاسدار و اسمعیل عبداللهی.

دانش‌آموزان نخبه بسیجی صاحب مقام‌های کشوری در زمینه‌های علمی، ورزشی، قرآنی و فرهنگی به ترتیب پیام فروزنده از ناحیه گرمی حوزه شهید مرحمت بالازاده، محسن بیدار از شهرستان اردبیل حوزه دو برادران، پویا محرابیان از شهرستان اردبیل حوزه یک برادران، پریسا حیدرزاده شهرستان اردبیل حوزه یک خواهران.

دانش‌آموزان بسیجی عضو آیه‌های تمدن دارای رتبه‌های برتر کشوری در کنکور سال 92 بودند که به ترتیب علی محمدی اصل از ناحیه خلخال رتبه 12 دانشگاه تهران رشته پزشکی، مهدی زینال‌زاده از ناحیه پارس‌آباد رتبه هشت دانشگاه تهران علوم قضایی، رضا محمودی از شهرستان اردبیل رتبه 167 دانشگاه تهران رشته دندانپزشکی، پریناز اکبری از ناحیه پارس‌آباد رتبه 81 دانشگاه امیرکبیر کرج رشته دبیری عربی، محمد حسن غلامی از ناحیه خلخال رتبه 270 دانشگاه امیرکبیر تهران رشته مهندسی مکانیک، پیمان تقی‌زاده از ناحیه پارس‌آباد رتبه 125 دانشگاه تبریز رشته دندانپزشکی، محمودرضا علیزاده از ناحیه خلخال رتبه 470 دانشگاه تهران رشته علم و صنعت برق، زهرا بحری از شهرستان اردبیل رتبه 557 دانشگاه تبریز رشته حقوق، یوسف تارغازه از ناحیه پارس‌آباد رتبه 153 دانشگاه فرهنگیان اردبیل، الهه رستم‌نژاد از شهرستان اردبیل رتبه 834 دانشگاه فرهنگیان اردبیل، فاطمه حسن‌زاده از شهرستان پارس‌‌آباد رتبه 335 دانشگاه علوم پزشکی اردبیل رشته پزشکی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول