اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری جیرفت خبر داد

فرار ناکام محکومان به اعدام در زندان جیرفت/حفر کانال 15 متری در 5 روز

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: تلاش تعداد پنج نفر از زندانیان محکوم به اعدام در زندان جیرفت برای فرار با حضور به موقع‌ مسئولان با شکست مواجه شد.

فرار ناکام محکومان به اعدام در زندان جیرفت/حفر کانال 15 متری در 5 روز

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمدعلی انجمروز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنج نفر زندانی در شهرستان جیرفت که به اعدام محکوم شده بودند با حفر کانال به طول 15 متر از سالن دارالقرآن زندان قصد فرار به خارج از زندان را داشتند که با حضور به‌موقع مسئولان زندان این اقدام با شکست مواجه شد.

وی بیان داشت: این زندانیان از جمله محکومان سابقه‌دار بودند که در مجموع حمل بیش از 200 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین را در پرونده داشته و پس از اطلاع از نهایی شدن حکم اعدام و اعلام تاریخ اعدام به بهانه حفظ قرآن کریم در سالن دارالقرآن زندان جمع شده و به حفر تونل برای فرار مبادرت کردند.

انجم‌روز گفت: زندانیان مذکور تا نهایی شدن فرار خود فقط حفر سه متر دیگر را لازم داشتند که با مشکوک شدن و تجسس مسئولان زندان نقشه فرار لو رفته و فرارشان ناکام ماند.

رئیس دادگستری جیرفت بیان داشت: این زندانیان طی مدت پنج روز، 15 متر کانال حفر کرده و خاک آن را در جدار چوبی دیوار یا پلاستیک زباله ریخته و در جاهای مختلف پنهان می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: حکم اعدام این زندانیان طبق اعلام قبلی و در راستای ماه 32 قانون اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی دادستانی کل کشور مورد تأیید و تنفیذ قرار گرفته و با توجه به رد پیشنهاد و تقاضای عفو محکومان از سوی کمیسیون‌های عفو استان و مرکز و موافقت رئیس قوه قضاییه با اجرای آنها، به لحاظ قطعی شدن پس از سیر مراحل قانونی صبح امروز در محوطه زندان جیرفت به اجرا درآمد.

وی خاطرنشان کرد: معدومان نقشه فرار خود را به صورتی طراحی کرده بودند تا قبل از روز اجرای حکم بتوانند از زندان فرار کنند که با لو رفتن نقشه فرار، دو روز گذشته را در قرنطینه زندان به سر بردند.

انتهای پیام/2655/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول