اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان فارس:

حدود 9 درصد زندانیان استان فارس بی‌سواد هستند

مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: در زندان‌های این استان حدود 9 درصد از زندانیان بی‌سواد هستند و با افزایش و کاهش جمعیت کیفری این رقم متغیر است.

حدود 9 درصد زندانیان استان فارس بی‌سواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، موسی احمدی در جلسه‌ای که با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس به منظور تعامل بیشتر با این اداره کل برگزار شد، بر اهمیت سوادآموزی و تحصیل در جامعه و به ویژه بین زندانیان تأکید کرد و افزود: یکی از رسالت‌های مهم سازمان زندان‌ها پس از نگهداری محکومان و متهمان، اصلاح و تربیت آنهاست و توجه به آموزش زندانیان نیز برای مسئولان زندان‌ها مهم است.

وی با اشاره به اینکه اساس نظام فکری اسلام تعلیم و تربیت است، اضافه کرد: باسواد کردن افراد جامعه کار بزرگی است زیرا هرچه تحصیلات افراد بیشتر باشد کارآمدی آنها در جامعه بیشتر می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان فارس یادآور شد: آموزش در زندان‌ها نیز از مرحله سوادآموزی تا مقاطع عالی از اهداف عالیه سازمان زندان‌ها در بعد آموزشی است.

احمدی ادامه داد: فرد باسواد می‌تواند مسائل جامعه را به راحتی تجزیه و تحلیل و کمتر به سمت جرم گرایش داشته باشد و دیدگاهش نیز نسبت به محیط پیرامون تغییر می‌کند.

مدیرکل زندان‌های استان فارس با اشاره به اینکه در زندان‌های این استان، حدود 9 درصد از زندانیان بی‌سواد هستند و با افزایش و کاهش جمعیت کیفری نیز این رقم متغیر است، گفت: در بدو ورود افراد به زندان، بی‌سوادان شناسایی می‌شوند و به خاطر اینکه زندانی برای زمان مشخصی در زندان تحمل کیفر می‌کند می‌توان این رقم را به صفر رساند.

وی اضافه کرد: سال گذشته 2 هزار و 966 نفر از افراد بی‌سواد در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کردند و 2 هزار و 883 نفر از آنان نیز در آزمون پایان دوره موفق به اخذ نمره قبولی شدند.

احمدی همچنین با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی برگزار شده در زندان‌ها براساس میزان تحصیلات زندانیان برگزار و تدوین می‌شود، ادامه داد: برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در زندان‌ها نیز باید به‌ گونه‌ای نهادینه شود که زندانی پس از آزادی خودجوش در این کلاس‌ها بیرون از زندان نیز شرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه جامعه به زندان و زندانی باید تغییر کند، تصریح کرد: عده‌ای فکر می‌کنند افرادی که به زندان می‌آیند بازگشت‌پذیر نیستند اما این‌گونه نیست انسان‌های خطاکار نیز قابل اصلاح هستند، ضمن اینکه تعداد بسیاری از زندانیان ناخواسته مرتکب جرم شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان فارس اضافه کرد: با اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌های این استان، تعداد بسیاری از زندانیان در کلاس‌های علوم قرآنی، احکام، اصول عقاید و همچنین اشتغال و حرفه‌آموزی شرکت دارند و تعدادی از آنها نیز حافظ قرآن و یا در دارالحفظ قرآن زندان حضور دارند.

وی در ادامه تعامل بیشتر معاونت سوادآموزی سازمان آموزش و پرورش این استان و سایر دستگاه‌های فرهنگی با مجموعه زندان‌ها را خواستار شد.

در ادامه معاون سوادآموزی سازمان آموزش و پرورش استان فارس گزارشی پیرامون سوادآموزی در این استان ارائه کرد.

انتهای پیام/2448/ز/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول