اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان:

تولید و نگهداری سلاح سرد به خوشنامی زنجان آسیب می‌زند

فرمانده انتظامی استان زنجان، تولید، توزیع و نگهداری از سلاح سرد را تنها موردی اعلام کرد که به خوشنامی استان زنجان آسیب می‌زند.

تولید و نگهداری سلاح سرد به خوشنامی زنجان آسیب می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران امر به معروف و نهی از منکر را از ضروریات جامعه امروز اعلام کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین وظایف پلیس محسوب می‌شود.

وی اقدام پلیس در امر به معروف و نهی از منکر را جلوه‌ای از دین مبین اسلام و منشور اسناد بالادستی و احکام دین مبین اسلام اعلام کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اقدامات فرهنگی دشمن برای تاثیرگذاری بر فرهنگ جامعه افزود: دشمن در صدد حذف باورهای دینی ما از طریق اقدامات فرهنگی است.

این مسئول به موفقیت‌های دشمن در تاثیرگذاری بر فرهنگ اسلامی اشاره و تصریح کرد: این تاثیر در رفتارهای مردم به ویژه نسل جوان بسیار مشهود است.

صالحی دلیل تاثیرپذیری جامعه از فرهنگ غرب را عدم توجه به اصل امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و افزود:‌ اگر به توصیه‌های دین در مورد امر به معروف و نهی از منکر توجه کافی بشود خیلی از معضلات فرهنگی در جامعه روی نمی‌دهد.

وی به رواج برخی ضد ارزش‌ها در بین عزاداران حسینی اشاره و تصریح کرد: قمه زدن یکی از این ضد ارزش‌ها است که باید برای زدون آن در جامعه اقداماتی انجام داد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به سوء استفاده صورت گرفته از تصاویر تهیه شده از اقدامات ضد شیعی برخی مانند قمه زدن اضافه کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در اشاعه فرهنگ درست در جامعه ایفا می‌کنند.

این مسئول به تاثیر مطالب درج شده رسانه‌ها در جامعه اشاره و تصریح کرد: مطالب غیر واقعی تاثیر بدی بر روحیه کارکنان می‌گذارد.

صالحی با اشاره به منطقه بندی انجام شده در بین استان‌ها در نیروی انتظامی اضافه کرد: عملکرد نیروی انتظامی استان زنجان در بین 16 استان رتبه سوم را داشته است.

وی ابراز داشت: سوء‌ظن ایجاد شده توسط رسانه‌ها برای ارگان‌ها در سطح جامعه تا مدت‌ها غیر قابل جبران است.

فرمانده انتظامی استان زنجان به تغییر رویکردها طی سال‌های طولانی در عملکرد پلیس اشاره کرد و گفت:‌ عملکرد پلیس از پلیس اقتدارگرا به جامعه‌محور تغییر یافته است.

این مسئول به هماهنگی‌های انجام شده با هیئت امنای دسته‌های عزاداری مهم اشاره و اضافه کرد: در سال‌جاری رویکردهای جدیدی برای پوشش امنیتی و رسانه‌ای فعالیت‌های این هیئت‌ها مصوب شده است.

صالحی با اشاره به جلسات برگزار شده با اعضای هیئت امنای مساجد حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و احمدیه تصریح کرد: همیاران پلیس این هیئت‌ها با لباس متحدالشکل فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی ماه محرم فقط در هسته مرکزی شهر اعمال می‌شود، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی جدید سه پاسگاه در نزدیکی سه مسجد حسینیه، زینبیه و احمدیه برپا می‌شود تا خدمات انتظامی به صورت موردی و لحظه‌ای ارائه شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان به زیر نظر قرار گرفتن ورودی‌ها و خروجی‌های شهر زنجان اشاره و تصریح کرد:‌ نیروهای آموزش دیده ورودی و خروجی شهر و همچنین مهمانپذیرها، مهمانسراها را در ایام محرم زیر نظر می‌‌‌گیرند.

این مسئول با اشاره به هماهنگی ایجاد شده با سایر ارگان‌ها برای برگزاری عزاداری‌های ایام محرم افزود: نیروی انتظامی با دستگاه‌های اجرایی دیگر هماهنگ است.

صالحی تولید، توزیع و استفاده از سلاح سرد را تنها موردی اعلام کرد که به خوشنامی استان زنجان آسیب می‌زند.

وی بر لزوم شفاف‌سازی امور مربوط به تولید، توزیع، استفاده و نگهداری سلاح سرد در سطح کشور تاکید کرد و گفت: شاید حل برخی مسائل نیاز به تدبیر استانی داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد قمه‌زنی‌های مشخص در برخی روستاها یا حتی برخی منازل شهر زنجان متذکر شد: در برخی موارد پلیس بی‌اطلاع است و برخی اقدامات هم نیاز به اخذ مجوز از مقام قضایی دارد.

این در پایان اذعان داشت: در سال گذشته هیچ موردی از قمه‌زنی در ملاء عام گزارش نشده است.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول