اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری اصفهان:

دیوار حوزه هنری اصفهان توسط نیروی انتظامی در حال تخریب است

مدیر حوزه هنری اصفهان گفت: دیوار حوزه هنری اصفهان توسط نیروی انتظامی در حال تخریب است.

دیوار حوزه هنری اصفهان توسط نیروی انتظامی در حال تخریب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ساختمان حوزه هنری اصفهان که جزو ساختمان‌های فعال در زمینه امور هنری محسوب می‌شود، از مدت‌ها پیش دستخوش مرمت‌ شده، اما همجواری این ساختمان با ساختمان کلانتری 11 سبب شده است که در کشاکش این مرمت‌های چند ساله و عدم تکمیل آن به سبب کمبود بودجه حریم بین کلانتری و حوزه هنری دستخوش اختلاف‌نظرهایی شود که بنا به اظهارات مدیر حوزه هنری اصفهان چندان به حق نبوده و در آینده باید کلانتری از محل رفته و ساختمان را برای ادامه طرح دولت‌خانه صفوی واگذار کند.

سید مهدی سیدین‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تخریب دیوار ساختمان سعدی، اظهار کرد: این ساختمان که بخشی از ساختمان حوزه هنری است، حدود 90 سال قدمت دارد و اکنون در حال مرمت است که جزو میراث فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود سه سال پیش تصمیم گرفته شد که این ساختمان به صورت موزه نمایشگاه دربیاید، افزود: این اقدام به دلیل مشکلات مالی و اعتبارات محدود به اتمام نرسید و بخشی از مرمت آن باقی ماند که امیدواریم امسال با اختصاص اعتبارات کافی مرمت این ساختمان به پایان برسد.

مدیر حوزه هنری اصفهان تصریح کرد: در گذشته دیوارکشی غیر‌مجازی در ضلع غربی این محل توسط نیروی انتظامی  انجام شده بود که با توافق نیروی انتظامی قرار شد با برداشتن این دیوار‌کشی مرمت آن انجام شود که به دلیل تأخیرات صورت گرفته، هنوز حریم بین ساختمان حوزه هنری و کلانتری نامشخص و به صورت خرابه باقی مانده که این موضوع سبب سوء‌استفاده شده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی قصد دارد از بخش‌هایی از پشت این ساختمان استفاده کند، ادامه داد: به مدت دو سال است که نیروی انتظامی روی این موضوع پافشاری می‌کند که پس از مرمت، حریم این دیوار همانند سابق شود.

* کلانتری 11 باید برای اجرای طرح دولت‌خانه صفوی، ساختمان را آزاد‌سازی کند

سیدین‌نیا تأکید کرد: البته شهرداری و سازمان میراث فرهنگی به دلیل  طرح دولت‌خانه صفوی در آینده باید اطراف این ساختمان را آزاد‌سازی کنند و در این زمینه نیز توافقاتی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: از چند روز گذشته تاکنون شاهد تخریب‌ قسمت‌هایی از پشت ساختمان حوزه هنری توسط نیروی انتظامی هستیم که در حال تخریب دیوار داخلی بین کلانتری 11 و حوزه هنری است که این اقدام غیرقانونی است.

مدیر حوزه هنری اصفهان بیان داشت: از نیروی انتظامی و در واقع مسئولان کلانتری 11 درخواست داشتیم با سازمان میراث فرهنگی و نیز شهرداری جلسه مشترک در این زمینه داشته باشند تا نظر کارشناسی برای آزاد‌سازی و حریم‌سازی محقق شود.

*‌ عدم توجه به حریم، دیوار پشتی حوزه هنری دچار آسیب شده است

وی اذعان کرد: براساس قانون، بنا‌های تاریخی حریمی دارند و این در حالی است که در گذشته این حریم رعایت نشده و دیوار پشت ساختمان سعدی برداشته و دچار آسیب و نم‌کشیدگی شده بود، به صورتی که دیوار 15 سانت اختلاف تراز پیدا کرده بود.

سیدین‌نیا با بیان اینکه تملک این ساختمان در سال 70 و در زمان آقای جهانگیری، استاندار وقت به ساختمان حوزه هنری واگذار و امضا شده است، ابراز کرد: نیروی انتظامی هنوز این ساختمان را تحویل نداده است، هرچند در آینده از این محل باید جا به جا شود.

* خواستار جلسه مشترک برای رفع مشکل با کلانتری 11 هستیم

وی گفت: به نظر می‌رسد این شیوه روش خوبی نیست و باید استانداری جلسه‌ای کارشناسانه با میراث و نیروی انتظامی داشته باشد، چراکه این نهاد حق برداشتن دیوار بدون اجازه را نداشته است.

مدیر حوزه هنری اصفهان اظهار کرد: البته ما در این زمینه نامه‌ای به استاندار وقت نوشتیم که وی نیز بنا به قدیمی بودن ساختمان، اجازه جدایی این حریم را ندادند و مسئولیت پیگیری این موضوع را به معاون سیاسی  امنیتی استانداری واگذار کردند که به دلیل تغییر و تحولات استانداری تشکیل جلسه به تأخیر افتاد.

وی ادامه داد: ما به دنبال شیوه منطقی رفع این مشکل هستیم، چراکه از نیروی انتظامی که برقرار‌کننده نظم و امینت است، انتظار همکاری با ارگانی هنری همچون حوزه هنری و میراث فرهنگی را داریم.

انتهای پیام/63012/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول