اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:

صادرکنندگان نمونه ملی و استانی معرفی شدند

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: 18 صادرکننده نمونه استانی و 5 صادرکننده ملی معرفی شدند.

صادرکنندگان نمونه ملی و استانی معرفی شدند

مجید برزگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به شاخص‌های انتخاب صادرکنندگان نمونه اظهار داشت: برای انتخاب صادرکنندگان نمونه یک سری از شاخص‌های عمومی و اختصاصی مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: درآمد ارزی حاصل از صادرات، سابقه فعالیت صادراتی، مهارت فنی و تخصصی در امر صادرات، فعالیت‌های بازاریابی مانند حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی و حضور در هیئت‌های بازاریابی از جمله شاخص‌های عمومی برای انتخاب صادرکنندگان نمونه بوده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: دارا بودن گواهینامه‌های معتبر ملی و بین‌المللی، طرح توسعه فعالیت و جذب سرمایه‌گذار، عضویت در تشکل‌های صادراتی و صدور محصولات با فناوری بالا از دیگر معیارهای انتخاب صادرکنندگان نمونه به شمار می‌رود.

برزگر اضافه کرد: شاخص‌های تخصصی نیز در هر صنعتی مختص آن بخش است به عنوان نمونه در بخش کشاورزی دارا بودن برند، صنایع تبدیلی، استفاده از حمل و نقل هوایی و حمل با یخچال از جمله معیارهای انتخاب بوده است.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه فرش و صنایع دستی شاخص‌هایی مانند دارا بودن کارگاه‌های متمرکز بافندگی و وجود انبار در کشورهای هدف صادرات از پارامترهای انتخاب صادرکننده نمونه در این بخش بوده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: در صنایع هایتک نیز ثبت محصول در داخل کشور منجر به صادرات، ثبت محصول در خارج از کشور، فناوری و تعداد پرسنل تحصیل کرده دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر معیار انتخاب صادرکننده نمونه در این بخش قرار گرفته است.

برزگر با بیان اینکه این صادرکنندگان براساس آیین‌نامه تشویق صادرکنندگان نمونه که از سوی هیئت وزیران ابلاغ شده، انتخاب شده‌اند، ابراز داشت: هدف این آیین‌نامه شناسایی صادرکنندگان فعال، تشویق آنان به ادامه فعالیت، معرفی این واحدهای نمونه به جامعه و ارائه الگوی مناسب به جامعه تولیدکنندگان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی استان قزوین برای انتخاب صادرکنندگان نمونه به کار گروه تخصصی که به همین منظور در این استان تشکیل شده معرفی می‌شوند و این کار گروه با بررسی فعالیت‌های آنها بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی وظیفه انتخاب برترین‌ها را برعهده دارد.

به گفته معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین این کار گروه با حضور نمایندگانی از استانداری، اتاق بازرگانی صنایع و معادن قزوین، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، گمرک استان، اتاق تعاون، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل اقتصاد و دارایی استان، شرکت نمایشگاه‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شده است.

برزگر با اشاره به اسامی صادرکنندگان نمونه ملی که در استان قزوین فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: شرکت‌های بهداد، سپهر الکتریک، رزیتان، آرتا نقش تاک و فرآورده‌های صادراتی خاورمیانه به عنوان پنج صادرکننده نمونه ملی معرفی شدند.

این مسئول اضافه کرد: شرکت‌های ریزموج سیستم، زنجان برنز ایران چسب، زرین روغن، پل فیلم، فردان آریان، کابل‌ سازی افق البرز، هفت الماس، ذوب روی تال، و بازرگانی شاهین تکسان البرز از صادرکنندگان نمونه استانی هستند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: شرکت‌های بازرگانی حامد بازدار، کاچیران، کشمش شال، نستله ایران، آفتابدانه، نفیس نخ و زرین تاک آریا از دیگر صادرکنندگان نمونه استان قزوین به شمار می‌روند.

انتهای پیام/77010/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول