اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج:

ضعف تبلیغات و بازاریابی در کاهش صادرات مؤثر است

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج با اشاره به ضعف تبلیغات و بازاریابی برای کالاهای ایرانی گفت: نبود سیاست مناسب و وحدت رویه به این بخش آسیب زیادی رسانده است.

ضعف تبلیغات و بازاریابی در کاهش صادرات مؤثر است

محمدسعید نقشی‌زادیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه امروز دولت یازدهم تمام تلاش خود را بر روی ارتقای وضعیت اقتصادی کشور گذاشته است گفت: یکی از شاخصه‌های اقتصاد موضوع صادرات است.

وی با بیان اینکه صادرات موفق برگرفته از تولیدات داخلی مناسب است گفت: این روند به صورت یک حرکت زنجیروار است و باید همه جوانب قضیه نگریسته شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج یکی از مشکلات در امر صادرات را قیمت تمام شده بالای کالاهای داخلی برای رقابت در عرصه جهانی عنوان کرد.

نقشی‌زادیان با بیان اینکه گاهی اجناس ما در بازارها زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رسد اظهار کرد: این مسئله از نظر اقتصادی بازدارنده است و صادرکننده را از حضور در بازارهای آسیا و اروپا مأیوس می‌کند.

وی با بیان اینکه کیفیت محصولات تولید ما قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است گفت: این امر مشروط به در اختیار دادن نهاده‌های مرتبط با تولید است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج با اشاره به ضعف تبلیغات و بازاریابی برای کالاهای ایرانی این امر را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: نبود سیاست مناسب و وحدت رویه به این بخش آسیب زیادی رسانده است.

نقشی‌زادیان نبود فرهنگ معامله با بازارهای هدف توسط تجار و واحدهای تولیدی، ضعف فعالیت در عرصه گردشگری و صادرات خدامت فنی و مهندسی، عدم حمایت مالی بویژه از لحاظ تأمین ارز را از دیگر مشکلات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مدیران ارشد استان در بخش تولید تلاش می‌کنند تصریح کرد: با این وجود به دلیل ضعف زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری با مشکلاتی مواجه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج با اشاره به تعطیلی 10 ماهه بازارچه سیف سقز اظهار کرد: به همراه استاندار کردستان پیگیر بازگشایی این بازارچه برای حمل کالاهای صادرکنندگان سقزی هستیم.

نقشی‌زادیان به تغییر شرایط کنونی با خوش‎بینی یاد می‌کند و می‌گوید: رئیس دولت از مهره‌های زبده و قابل توجه در عرصه اقتصاد استفاده می‌کند که می‌توان موجبات برون‎رفت از این وضعیت را فراهم آورد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی صادرکنندگان کردستان از فضایی مناسب برای صادرات فراهم شود.

انتهای پیام/79012‌/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول