به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابوالفتح ابراهیمی افزود: این انتخاب بر اساس شاخصهایی نظیر ارزش صادرات، روند رشد ارزش صادرات، گستردگی بازارهای هدف، حفظ و ماندگاری در بازار، نفوذ به بازارهای جدید و تجارب بینالمللی صورت گرفته است.
وی، مهارت فنی و تخصصی شرکت در امر صادرات را از دیگر ملاکهای گزینش صادرکننده نمونه کشور عنوان کرد و گفت: فعالیتهای بازاریابی و انجام تبلیغات مؤثر و بینالمللی، دارا بودن گواهینامههای معتبر ملی و بینالمللی، طرح توسعه فعالیت و جذب سرمایهگذاری خارجی، عضویت در تشکل صادراتی و تولید محصولات با فناوری بالا نیز مورد توجه تیم ارزیابیکننده شرکتها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.
ابراهیمی، پیشنهاداتی را نیز برای ارتقاء تجارت و صادرات بین المللی نظیر ثبت جهانی برند بنگاه بر اساس قواعد سازمان تجارت جهانی، بهرهگیری از پوششهای صندوق ضمانت صادرات، شرکت در نمایشگاههای بینالمللی داخلی و خارجی، حضور در هیئتهای بازرگانی و بازاریابی، استفاده از تبلیغات در رسانههای خارجی، تلاش در زمینه جذب سرمایهگذاری خارجی، استفاده از یک کارت بازرگانی برای صادرات از تمام گمرکات کشور و ... ارائه کرد.
در مراسمی که به مناسبت روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، از واحدهای نمونه برگزیده کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مقامات کشوری تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/60001/ق/د1000