اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند:

14 صادرکننده نمونه منطقه آزاد اروند تجلیل می‌شوند

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند گفت: 14 صادرکننده نمونه منطقه آزاد اروند تجلیل می‌شوند.

14 صادرکننده نمونه منطقه آزاد اروند تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید علی موسوی ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از صادرکنندگان، فعالان اقتصادی و خادمان صادرات در سالن همایش‌‌های باشگاه گلستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: 29 مهر به منظور ارج نهادن به خدمات صادرکنندگان به اقتصاد کشور به عنوان روز صادرات نام‌گذاری شد.

وی افزود: با این وجود تجلیل از صادرکنندگان به دوره و زمان خاصی محدود نمی‌شود و ملت همواره مرهون تلاش‌های فعالان عرصه صادرات است.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند ادامه داد: در واقع تقویت بنیه اقتصادی کشور به تلاش صادرکنندگان و فعالان عرصه اقتصادی بسته است.

موسوی تصریح‌کرد: امروز نیز به همین مناسبت شاهد برگزاری نخستین همایش تجلیل از صادرکنندگان و خادمان عرصه صادرات در منطقه آزاد اروند هستیم.

وی اضافه‌کرد: در این همایش از 14 صادرکننده نمونه کشوری و 12 نفر از خادمان عرصه صادرات کالا تجلیل خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند خاطرنشان‌کرد: به‌ منظور انتخاب صادرکنندگان نمونه کمیته‌ای متشکل از اتاق‌های بازرگانی آبادان و خرمشهر و نماینده صنعت‌گران انتخاب شدند.

موسوی افزود: حجم صادرات، میزان رشد صادرات، کیفیت کالاهای صادراتی، گواهینامه‌های اخذ شده، مهارت‌های فنی، بازاریابی، سرمایه‌گذاری، میزان اشتغال‌زایی و تنوع کالاهای صادراتی از مهم‌ترین آیتم‌های لازم برای انتخاب صادرکنندگان نمونه منطقه است.

وی ادامه داد: هدف برگزاری این همایش نیز تجلیل از ایثارگران عرصه صادرات و ترویج فرهنگ صادرات و لزوم توجه به برنامه‌ریزی در حوزه صادرات است.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند تصریح‌کرد: در این راستا برنامه‌ریزی‌های مختلف کوتاه، میان و بلند مدت تدوین و اجرا می‌شود.

موسوی خاطرنشان‌کرد: اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌‌ها، برگزاری همایش‌های مختلف در این خصوص از نیمه دوم سال‌جاری برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: علاوه بر آن دفتر همکاری سازمان منطقه آزاد اروند در ماه‌های آینده در بصره که پایتخت اقتصادی عراق است راه‌اندازی خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند گفت: راه‌اندازی این دفتر تاثیر بسیار مهمی را در زمینه توسعه صادرات کالا به کشور عراق را خواهد داشت.

انتهای پیام/72008/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول