اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

بازنشسته‌ها فرصت شغلی را به جوانان بدهند

امام جمعه رفسنجان گفت: بازنشسته‌ها تنها تجربه خود را ارائه و فرصت‌های شغلی را به جوانان تحصیل کرده و بیکار بدهند.

بازنشسته‌ها فرصت شغلی را به جوانان بدهند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تاکید بر رعایت تقوا این مهم را موجب برآورده شدن حاجات خواند و اظهار داشت: بر اساس آیات 32 تا 35 سوره مبارکه جاثیه کسانی که به قیامت شک دارند و دنیا را به آخرت ترجیح می‌دهند به عذاب الهی گرفتار می‌شوند.

وی به ازدواج جوانان اشاره و خاطر نشان کرد: به دلیل نداشتن شغل برخی جوانان با تحصیلات عالیه هنوز مجرد هستند و در برخی شرکت‌ها و کارخانه‌ها مشاهده می‌کنیم که بازنشسته‌ها را دوباره به کار می‌گیرند و این در حقیقت خیانت به نسل جوان و بیکار است.

رمضانی‌پور تاکید کرد: مدیران کارخانه‌ها و شرکت‌ها تنها از تجربه بازنشسته‌ها استفاده کنند و فرصت‌های شغلی را به جوان‌ترها بدهند.

وی افزود: بازنشسته‌ها هم خودشان اگر پیشنهاد کار مجدد شد، قبول نکنند زیرا نسل جوان ما به کار بیشتر احتیاج دارد و آنها به طمع حقوق بیشتر دوباره سر کار نروند.

خطیب جمعه رفسنجان بیان داشت: غیرت برای مردان است و امروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و بدحجابی‌ها در سطح جامعه را بی‌غیرتی مردان به وجود آورده است و مرد باید نسبت به پوشش دختر و همسر خود دقت داشته باشد و بر آنها سخت بگیرد.

وی به ایجاد حماسه غدیر که روز گذشته در رفسنجان بود اشاره کرد و گفت: جای تقدیر دارد با اینکه نخستین سال رقم خوردن حماسه غدیر بود، هزاران نفر از مردم ولایتمدار حضور یافتند.

رمضانی‌پور به انحرافات به وجود آمده در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: آن همه انحرافات و فساد و اختلاف به واسطه غصب ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) است و اگر آن روز امام علی (ع) به حق ولایی خود دست یافته بود و خانه‌نشین نشده بود امروز جهان اسلام در یکپارچگی بر کفر چیره می‌شد.

وی با اشاره به قانون کاپیتولاسیون بیان کرد: کسانی که دل به آمریکا بسته‌اند، بدانند آمریکا هرگز برای آنها تکیه‌گاه نبوده و نیست، زیرا دشمنی آمریکا به دیروز و امروز بر نمی‌گردد، بلکه از سال 32 آمریکا دردها و رنج‌هایی بر ما روا داشته و زمانی بود که آمریکایی‌ها وارد ایران شده بودند و هر کار می‌خواستند، می‌کردند و هیچ یک از دادگاه‌های ما حق نداشتند آنها را محاکمه کنند.

امام جمعه رفسنجان افزود: سال‌های زیادی است که بیش از 50 میلیارد دلار پول‌های ما را بلوکه کرده‌اند، هواپیماهای ما را در آب زده‌اند، واقعه طبس و بسیاری از ظلم‌های دیگر آمریکا بر کسی پوشیده نیست.

وی از روز خانواده یاد کرد و ابراز داشت: خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر جوانان در زندگی اختلاف و مشکلی دارند، خانواده‌ها با وساطت نگذارند، بنیان خانواده آنها سست شود.

انتهای پیام/80016/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول