اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین:

«مرگ بر آمریکا» تبلور عینی تعالیم قرآنی است

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قزوین شعار «مرگ بر آمریکا» را تجلی و تبلور عینی تعالیم قرآنی و اسلامی دانست.

«مرگ بر آمریکا» تبلور عینی تعالیم قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در مراسم غبارروبی و گرامیداشت روز 13 آبان که ظهر امروز در مزار شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» تجلی و تبلور عینی تعالیم قرآنی و اسلامی و نماد استکبارستیزی ملت ایران است.

عابدینی افزود: 13 آبان روزی پرخاطره و مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و روز به شهادت رسیدن عزیزانی است که در حقیقت نماد و پرچم حضور قشر دانش‌آموز در تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: در برهه‌ای از تاریخ انقلاب شکوهمند کشور، دانش‌آموزانی با آگاهی کامل قدم در راه مبارزه و انقلاب گذاشتند و در راه آرمان‌های انقلاب به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: 13 آبان ریشه در جریانی دارد که امام راحل (ره) به دلیل فریاد آزادی‌خواهی تبعید شد و این قضایا توجه مردم را به روزی با عنوان روز اظهار خشم و نفرت علیه استکبار جهانی آمریکا به دنبال آورد.

عابدینی بیان کرد: اظهار جنگ نداشتن با رژیم صهیونیستی که به تازگی مصرانه از طرف ایادی یا افکار آمریکایی مطرح می‌شود، نوعی سلیقه شخصی است؛ در حالی که آرمان و اهداف ما ریشه در مکتب، دین، انبیا، قرآن و ائمه اطهار(ع) دارد.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین خاطرنشان کرد: در مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی این گونه نیست که هر کس هر چیزی به ذهنش رسید، ابراز کند و طوری باشد که بر اساس سلیقه فردی رفتار کنیم.

عابدینی افزود: این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که در کشور هنوز ملت شهیدپرور، پدر و مادر شهیدان و  فرزندان برومند آنان نظرشان در خصوص مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی عوض نشده است.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ما هم با آمریکا و هم با رژیم صهیونیستی سر جنگ داریم و دستی را که به طرف منافع ما دراز شود، قطع می‌کنیم و این عمل و رفتار ما نشئت گرفته از سنت و سیره اسلامی و الهی است.

عابدینی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکایی که ملت ما سر می‌دهد، برگرفته از تعالیم قرآنی و اسلامی و تجلی و تبلور عینی آیات 193 سوره مبارکه بقره، 119 سوره آل عمران، 17 سوره عبس، 123 توبه و آیه یکم سوره مبارکه مسد است که خدای متعال بر ذهن و زبان ما جاری می‌سازد.

این مدرس حوزه و دانشگاه آیات «وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ»: با آن‌ها پیکار کنید تا شرک از میان برود و دین مخصوص خداى یگانه باشد (بقره/ 193)، «وَإِذَا خَلَوْاْ عَضُّواْ عَلَیْکُمُ الأَنَامِلَ مِنَ الْغَیْظِ قُلْ مُوتُواْ بِغَیْظِکُمْ» و چون به خلوت می‌روند از شدّت خشم سر انگشتان را بر ضدّ شما به دندان می‌گزند(سوره آل عمران ١١9)، «قُتِلَ الْإِنسَانُ مَا أَکْفَرَهُ» مرگ بر انسان کافرپیشه ﴿سوره عبس/17﴾، «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِینَ یَلُونَکُم مِّنَ الْکُفَّارِ وَلْیَجِدُواْ فِیکُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ» ای کسانی که ایمان آورده‌‏اید با کافرانی که به شما نزدیک‌ترند پیکار کنید (و دشمن دورتر شما را از دشمنان نزدیک غافل نکند) و آن‌ها باید در شما شدت و خشونت احساس ‍کنند، و بدانید خداوند با پرهیزکاران است (توبه/123) «تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ» بریده باد هر دو دست ابولهب (و مرگ بر او باد). سوره مسد/1) را در این زمینه مورد اشاره قرار داد.

وی با انتقاد از برخی افراد در مورد اظهار نظر در زمینه شعار و شعارگرایی گفت: شعار و شعارگرایی از جمله راه‌های مبارزه با دشمنان اسلام و کفار است که در زمان حیات خود پیامبر(ص) هم این جریان وجود داشته و در برخی جنگ‌ها و غزوات، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام از شعار به عنوان حربه متقابل در راستای مبارزه با کفار استفاده می‌کرده‌اند.

قرائت بیانیه از سوی دانشجوی غیرایرانی و به آتش کشیدن پرچم آمریکا پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/77011/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول