اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت خرم‌آباد در جمع راهپیمایان:

حمایت از گروهک‌های تروریستی توسط استکبار یکی از دلایل شعار مرگ بر آمریکا است

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: حمایت از گروهک‌های تروریستی توسط استکبار یکی از دلایل شعار مرگ بر آمریکا است.

حمایت از گروهک‌های تروریستی توسط استکبار یکی از دلایل شعار مرگ بر آمریکا است

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا ظهر امروز در سخنرانی راهپیمایی 13 آبان در مصلای الغدیر این شهر با بیان اینکه کارنامه دولت آمریکا نشان داده که این کشور غیرقابل اعتماد بوده است، گفت: حضور مردم امروز در راهپیمایی 13 آبان باعث ارتقاء قدرت نظام جمهوری اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه 13 آبان یادآور سه حادثه، نقطه عطف و قله برافراشته پر افتخار تاریخ ملت ایران است، اظهار داشت: 13 آبان به معنای واقعی کلمه ایام‌الله است و مقام معظم رهبری در سخنان خود به تبیین دلایل استکبارستیزی ملت ایران پرداختند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد با اشاره به دلایل سر دادن شعار مرگ بر آمریکا توسط ملت ایران، گفت: تحریم‌های سخت و سنگین علیه ملت ایران، حمایت از گروهک‌های تروریستی، حمله مستقیم نظامی طبس، حمایت از رژیم اشغالگر عراق در جنگ تحمیلی و ... از دلایل سر دادن شعار مرگ بر آمریکا توسط مردم ایران است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: بلوکه کردن دارایی‌های ایران در بانک‌های آمریکا، سوابق استعماری آمریکا در ایران، کودتای 28 مرداد، حمایت همه جانبه آمریکا از شاه، برنامه‌ریزی برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، طراحی کودتای نظامی، و ... از جمله دلایل سر دادن شعار مرگ بر آمریکا توسط ملت ایران است.

متقی‌نیا گفت: اگر امروز جوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان و ملت ایران علیه آمریکا شعار می‌دهند، به واسطه سیاست‌ها و رفتارهای آمریکا است.

وی با تاکید بر اینکه راه نجات و سربلندی ملت ایران در پیروی از اسلام ناب، پایبندی به اهداف امام راحل و ولایت‌مداری در عمل است، اظهار کرد: شعار مرگ بر آمریکا همیشه بر سر زبان‌های ملت مقاوم ایران در مقابله با سیاست‌های دوگانه آمریکا جاری خواهد بود.

متقی‌نیا گفت: کارنامه دولت آمریکا نشان داده که این کشور غیر قابل اعتماد، خود برتر بین و غیرمنطقی بوده و با تصمیمات یک جانبه به دنبال منافع خودش بوده است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه گذشته نشان داده که هر ملتی که به آمریکا اعتماد کرده ضربه خورده است، افزود: امروز آمریکا مسئله هسته‌ای ایران را بهانه کرده، آیا در طول سال‌های گذشته نیز موضوع هسته‌ای وجود داشته که علیه ایران اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: 13 آبان را باید نماد دو حقیقت بزرگ و پررنگ بدانیم که نماد اول طمع‌ورزی آمریکا است که در همان کودتای 1332 شروع می‌شود و تا سال‌‌ها به غارتگری‌های خود در ایران ادامه می‌دهد، به طوری که پس از انقلاب هم راضی نمی‌شود و می‌خواهد باز هم به این فتنه‌گری‌ها و غارتگری‌هایش ادامه دهد، اما به بن‌بست می‌رسد و این زیاده‌خواهی یک نماد است و باید این نماد را بزرگنمایی کنیم.

متقی‌نیا ادامه داد: دومین نماد بزرگ 13 آبان فریاد رسای حضرت امام (ره) است که مانند فریاد‌های پاکیزه انبیاء الهی و ائمه بر سر طاغوت زمان بلند است.

متقی‌نیا با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا در گذشته و امروز وجود داشته و در آینده نیز هم وجود خواهد داشت، افزود: خوشبختانه توان ایران اسلامی روز به روز در مقابله با آمریکا بیشتر و قوی‌تر شده و این توان به واسطه حضور جوانان، ولایت فقیه و ایمان به خدای متعال است.

وی افزود: تا زمانی که رفتارها و سیاست‌های آمریکا علیه ایران و دشمنی با ایران باشد، رویه استکبارستیزی ملت ایران به تاسی از مقام معظم رهبری همچنان پایدار خواهد بود.

متقی‌نیا با بیان اینکه حضرت امام فرمودند؛ خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچکترین غفلتی داشته باشیم نابود می‌شویم گفت: لذا امروز روز مبارزه با استکبار جهانی شناخته شده است.

در پایان این اجتماع پس از به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا، قطعنامه راهپیمایی در 10 بند قرائت و شرکت‌کنندگان با تکبیر آن را تأیید کردند.

انتهای پیام/2304/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول