اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت

طنین فریاد مرگ بر آمریکا در اردبیل

همزمان با سراسر کشور فریاد مرگ بر آمریکا در روز 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در اردبیل طنین‌انداز شد.

طنین فریاد مرگ بر آمریکا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مردم استان اردبیل همزمان با سراسر کشور با حضور پر شور و انقلابی خود شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر استکبار»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر اسرائیل» را در آسمان این شهر طنین‌انداز کردند.

حضور پرشور و با شکوه دانش‌آموزان، دانشجویان، و سایر اقشار شهر اردبیل بار دیگر نشان داد که ملت ایران دست از آرمان‌های امام خمینی برنخواهند داشت و با استمرار راه شهدا خون آنها را پاس می‌دارند و در مقابل زور‌گویان، سلطه‌گران و جنایتکاران قد علم کرده و از اسلام و انقلاب که ثمره خون هزاران شهید است، دفاع خواهند کرد.

حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در میان خیل عظیم شرکت‌کنندگان به چشم می‌خورد که با فریاد‌های مرگ بر استکبار و مرگ بر آمریکا انزجار خود را از آنها به نمایش گذاشتند.

در پایان این راهپیمایی عظیم مداحی و سخنرانی شد و قرائت قطعنامه پایانی صورت گرفت و شرکت‌کنندگان هر بند این قطعنامه را با فریاد «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» تایید کردند.

در این راهپیمایی سخنران این مراسم رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یادآور سه حادثه و رویداد مهم در تاریخ انقلاب است که تبعید امام و به شهادت رسیدن تعدادی از دانش‌آموزان در روز 13 آبان ماه توسط رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی از جمله آنهاست.

مصطفی افضلی‌فرد با اشاره به حادثه عظیم تسخیر لانه جاسوسی و ملقب شدن این روز به نام انقلاب دوم خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و ما نمی‌توانیم به خاطر رفع تحریم‌های ظالمانه متوسل به ابرقدرت‌های جنایتکاری همچون آمریکا شویم.

وی یادآور شد: ما با تکیه بر ظرفیت داخلی خودمان می‌توانیم مشکلاتمان را برطرف کنیم و اجازه نخواهیم داد آمریکا با فریبکاری خود در حوزه‌های مختلف برای این ملت تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست، گفت: رنگ عوض کردن آمریکا‌یی‌ها مشهود است و در این 34 سال آنها هیچ گامی در استیفای حقوق ملت ما بر نداشته‌اند.

افضلی‌فرد به سیاست چماق و هویج آمریکا در قبال ملت‌های آزادیخواه دنیا اشاره کرد و افزود: اگر آمریکا می‌خواهد صداقت خود را نشان دهد 12 میلیارد دلار دارایی بلوکه شدن این کشور را تحویل دهند تا اعتمادی فراهم آید.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: آمریکا همچنان به سیاست خصمانه خود علیه انقلاب اسلامی ادامه می‌دهد و با این شرایط نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرده و باب مذاکره را با این کشور باز کرد.

حماسه استکبار‌ستیزی در خلخال تکرار شد

همزمان با سراسر کشور حماسه استکبار‌ستیزی در خلخال تکرار شد.

همچنین راهپیمایی با شکوه روز 13 آبان با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان ادارات و نهادها و اقشار مختلف مردم همزمان با سراسر کشور در شهرستان خلخال نیز برگزار شد که در این راهپیمایی مردم شهرستان خلخال یکپارچه حماسه استکبار‌ستیزی را تکرار کردند.

در این میان حضور مردان و زنان، کودکان و سالخوردگان، دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم به این تجمع عظیم جلوه‌ای خاص و پرشکوه بخشیده بود.

این راهپیمایی در خلخال که با حضور اهالی روستاهای نزدیک شهر خلخال با شور خاصی برگزار شد در مسیر خیابان امام خمینی (ره) ادامه یافت و مردم در کنار خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های دولتی و غیر‌دولتی بانک «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» و «13 آبان ماه، یوم‌الله، یوم‌الله» سر دادند.

این راهپیمایی با قرائت بیانیه‌ای از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت استکبار جهانی پایان یافت.

حضور مردم خلخال در راهپیمایی 13 آبان به حدی بود که سیل جمعیت طول خیابان حضرت امام (ره) از مسیر میدان آزادی تا میدان معلم را پوشش داده بود.

در پایان این راهپیمایی مردم خلخال بندهای قطعنامه قرائت شده را با فریاد «الله‌ اکبر، خامنه‌ای رهبر» تایید کردند.

شعار مرگ بر آمریکا در مشگین‌شهر نیز طنین‌انداز شد

همزمان با 13 آبان و با حضور پرشور و حماسی مردم مشگین‌شهر شعار مرگ بر آمریکا در این شهرستان طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، راهپیمایی 13 آبان با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم در شهرستان مشگین‌شهر نیز با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیسم» برگزار شد.

امسال همزمانی 13 آبان ماه با قیام خونین امام حسین (ع) موجب حضور گسترده مردم مشگین‌شهر در راهپیمایی برای دفاع از اعتقادات دینی و مذهبی شد.

راهپیمایی 13 آبان پس از تجمع مردمی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی در شهرستان مشگین‌شهر و با حضور اکثر مسئولان این شهرستان برگزار شد که مردم با شعار «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی اعلام کردند.

در این راهپیمایی عظیم و باشکوه همچنین دانش‌آموزان، دانشجویان، جوانان و نوجوانان، خانواده‌های معظم شهدا، طلاب و روحانیون، با شرکت در این راهپیمایی شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، «شعار هر بسیجی، مرگ بر آمریکا» را سر دادند و خواستار نابودی استکبار جهانی شدند.

پرچم‌های آمریکا و صهیونیسم زیر گام‌های استوار مردم با صلابت مشگین‌شهر لگدمال شد تا مردم مراتب انزجار خود را از آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر در این مراسم در جمع راهپیمایی‌کنندگان با اشاره به حضور با شکوه و حماسی مردم شهرستان مشگین‌شهر در تمامی مراسمات اظهار داشت: در صحنه بودن مردم ولایی مشگین‌شهر موجبات خشنودی امام عصر را فراهم می‌سازد.

وی در این مراسم با اشاره به فداکاری دانشجویان در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا این حرکت را مهر افتخار جوانان ایران در تاریخ عنوان کرد و گفت: آمریکا با شیطنت‌هایی که در طول تاریخ انقلاب انجام داده خود را منفور ملت‌ها کرده است و همین امر موجب نفرت و انزجار مردم را به دنبال داشته است.

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مذاکرات را مفید عنوان کرد و بیان داشت: نیروهای انقلابی با تکیه بر اعتقادات مذهبی در این مذاکرات از حقوق مسلم ملت ایران دفاع کرده و حقانیت ایران را به جهانیان ثابت خواهند کرد.

انتهای پیام/62005/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول