اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب تهران

دستاوردهای اجرای طرح داناب قزوین به نمایش در می‌آید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: دستاوردهای اجرای طرح داناب دانش‌آموزان مقطع راهنمایی استان قزوین در سال تحصیلی 92 ـ 91 همزمان با 15 آبان ماه در نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

دستاوردهای اجرای طرح داناب قزوین به نمایش در می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب کشور در تاریخ 15 آبان ماه سال جاری، اجرا کنندگان طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب «داناب» با ارائه دستاوردهای این طرح مهم افزون بر محصولات و اقلام آموزشی تولید شده برای آموزش دانش‌‌آموزان درباره آب، آثار دانش‌آموزان آموزش دیده در این طرح را در نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب تهران به نمایش می‌گذارند.

این طرح‌ها شامل نقاشی، روزنامه‌دیواری، مقالات علمی، ماکت و کار دستی و دیگر ابداعات علمی و هنری، از استان‌های مختلف کشور است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: دستاوردهای اجرای طرح داناب دانش‌آموزان مقطع راهنمایی استان قزوین در سال تحصیلی 92 ـ 91  در نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

حمید قزوینی در خصوص اجرای این طرح در استان افزود: اجرای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) یکی از اقدامات مهم و زیربنایی برای ارتقای آگاهی‌های عمومی خصوصاً دانش‌آموزان مقطع تحصیلی راهنمایی استان قزوین به عنوان گروه‌های تأثیرگذار در زمینه حفاظت اصولی از کمیت و کیفیت منابع آب به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با آگاه‌سازی در خصوص منابع و مصارف آب و آموزش راهکارهای مصرف بهینه آب و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف، نسلی آگاه و مسئول در قبال این منبع حیاتی تربیت شوند.

رئیس کمیته طرح داناب استان قزوین ادامه داد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت مدیریت منابع آب ایران و به منظور ارتقای آگاهی‌های عمومی دانش‌آموزان مقطع راهنمایی، طرح فرهنگی و ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) طی دو سال اخیر در مدارس راهنمایی استان قزوین عملیاتی شده است.

قزوینی با اشاره به ویژگی‌های اصلی این طرح به عنوان یک کار آموزشی تخصصی و هدفمند بیان کرد: با توجه به سنجش‌های به عمل آمده میزان اطلاعات دانش‌آموزان قبل و پس از آموزش این طرح، 36 درصدی رشد را در بر داشته است.

این مسئول با اشاره به اهمیت اقتصاد آب در کشور و همچنین فرآیند پیچیده تولید، نگهداری، بهره‌برداری و توزیع آب اظهار امیدواری کرد: دانش‌آموزان با آموزش‌های مستمر و مؤثر در چارچوب این طرح ملی، صرفه‌جویی در مصرف آب را با دقت و به طور صحیح فرا گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین استفاده از مشاور کارآمد، متمرکز شدن ارائه مطالب در بخش آموزشی و اطلاع‌رسانی به معلمان رابط و دانش‌آموزان با شناسایی ظرفیت‌های موجود، انتخاب و آموزش کادر اجرایی، اطلاع‌رسانی رسانه‌ای، تشکیل کارگاه‌های آموزشی و استفاده از شیوه‌های جذاب را در اجرای موفق این طرح مؤثر دانست.

انتهای پیام/2667/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول