اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل:

ضریب نفوذ بیمه در استان اردبیل 2 درصد است

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور و استان اردبیل حدود دو درصد است در حالی که این ضریب به طور متوسط در دنیا هشت درصد است.

ضریب نفوذ بیمه در استان اردبیل 2 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید شجاع صبح امروز در آستانه 15 آبان سالروز تشکیل بیمه ایران در مراسم گرامیداشت در تالار شهریار اردبیل اظهار داشت: 78 سال پیش شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان پرچمدار صنعت بیمه در کشور شکل گرفت و امروز با تمام افتخار بیمه ایران یکی از موثرترین و پیشروترین شرکت‌ها‌ی بیمه در کشور و در قلمرو صنعت بیمه ایران است.

وی با قدردانی از مجموعه کارگزاران و شبکه‌های فروش با یادآوری شعار سال به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: ملت ایران در 24 خرداد امسال حماسه تمام عیار سیاسی را خلق کردند و به خواسته مقام معظم رهبری لبیک گفتند اما در خلق حماسه اقتصادی فضا و بستر برای توسعه همه‌جانبه کشور وجود دارد.

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل یادآور شد: خلق حماسه اقتصادی همت مضاعف و تلاش پیگیرانه می‌خواهد تا بتوانیم در این عرصه اهداف حقیقی را محقق کنیم.

شجاع ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری بیمه‌ای را به عنوان پشتیبان نظام اقتصادی و حرکت‌های اطمینان بخش یادآور شد و گفت: صنعت بیمه کشور با پرچمداری بیمه ایران گام‌های مهم و جدی در سال‌های اخیر برداشته است به طوری که رشد صنعت بیمه نسبت به متوسط رشد سایر بخش‌های اقتصادی چشمگیر و قابل توجه است.

این مسئول با یادآوری اینکه ضریب رشد بیمه در بخش اقتصادی قابل توجه به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد: به رغم تلاش‌ها و جدیت این مجموعه هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و سهم ما در بازار بیمه‌ای جهان و کشورهای منطقه باید به سرعت افزایش یابد.

عضو شورای اداری استان ضریب نفوذ بیمه‌ای در کشورهای پیشرفته را 15 درصد و متوسط جهانی را هشت درصد اعلام کرد و بیان داشت: در منطقه خاورمیانه این ضریب چهار تا پنج درصد است اما در کشور ما و استان اردبیل ضریب نفوذ بیمه‌ای حدود دو درصد است که این خود نشان می‌دهد جای کار در صنعت شتاب‌آلود بیمه بسیار فراوان است.

شجاع به برخی غفلت‌ها در رسیدن به جایگاه مناسب صنعت بیمه گلایه کرد و افزود: با وجود اینکه در سال‌های اخیر شاهد گسترش شبکه‌های فروش در استان اردبیل بودیم اما همچنان پوشش بیمه‌ای ما تنها محدود به بیمه خودرو و شخص ثالث است و شبکه‌های فروش ما کمتر به سراغ فروش بیمه‌نامه‌های عمر و اشخاص رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با ابراز تاسف از این غفلت تاریخی تاکید کرد: این درد تاریخی ماست که شبکه‌های فروش ما تنها به صدور چندین بیمه‌نامه ثالث در طول ماه قانع شده‌اند و به کسب درآمد متوسط و حتی پایین دل خوش کرده‌اند در حالی که ظرفیت کار در فروش بیمه‌نامه‌های اشخاص و عمر بسیار بالاست.

60 درصد فعالیت‌های بیمه‌ای در دنیا بیمه اشخاص و عمر است

مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 60 درصد فعالیت بیمه‌ای در دنیا بر روی بیمه‌نامه‌های اشخاص و عمر متوقف شده است اما جای تاسف است که این میانگین در کشور و استان ما کمتر از 10 درصد است.

وی گفت‌: اگر بیمه اشخاص نیز مد نظر است عمدتا در حوزه درمان و بیمه تکمیلی و از بیمه حوادث و عمر غفلت شده است.

شجاع با بیان یک رقم تامل برانگیز در خصوص پوشش بیمه‌ای آتش‌سوزی در استان اردبیل ادامه داد: هم اکنون کمتر از 20 درصد منازل مسکونی و بنگاه‌های تجاری و اقتصادی ما زیر پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار دارند.

این مسئول با بیان اینکه بیمه کالا عینی و ملموس نیست بلکه فروش بیمه‌نامه‌ها یک حرکت غیر ظاهری و ذهنی است، عنوان کرد: نمایندگی‌های ما به جای نشستن در دفتر و امید به مراجعه مردم باید خود فعالانه وارد عرصه شوند و در معرفی و فروش بیمه‌نامه‌ها در بخش‌های مختلف اقدام جدی و عملی را انجام دهند.

عضو شورای اداری استان ضرورت معرفی دقیق و منظم بیمه‌نامه‌ها را به عموم مردم آن هم به صورت مکرر یادآور شد و ادامه داد: مردم اگر از نوع بیمه‌نامه‌ها آگاهی کسب کنند با توجه به اعتمادی که به بیمه ایران وجود دارد امکان جذب مشتریان بیشتر و صدور بیمه نامه‌های متنوع وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شجاع در پایان سخنان خود اذعان داشت: امیدواریم با مشارکت و همکاری خوب مجموعه بیمه ایران بتوانیم بیش از گذشته در این عرصه کارآمد و موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول