اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر تبریز:

دولت به شهرداری‌ها بی‌مهری نکند

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز خواستار توجه ونگاه ویژه دولت به مشکلات و مطالبات شهرداری‌ها شد و گفت: به دلیل بی‌توجهی دولت به شهرداری‌ها این نهاد مجبور است برای تامین اعتبارات و بودجه مورد نیاز به خود مردم رجوع کند.

دولت به شهرداری‌ها بی‌مهری نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید محدث پیش از ظهر امروز در آئین گشایش سی‌امین نشست معاونین و مدیران اداری مالی شهرداری‌های کلان‌شهر سخن می‌گفت از شهرداری‌ها به عنوان برادران ناتنی دولت یاد و با انتقاد از عدم حمایت‌های عملی دولت‌ها از سازمان خدماتی و عمومی شهرداری‌ها افزود: متأسفانه بسیاری از درآمدهای ثابت شهرداری‌ها به ویژه بخشی از عوارض در اختیار دولت قرار دارد در حالی که وصول مستقیم این درآمدها توسط خود شهرداری‌ها می‌تواند زمینه‌ساز ارایه خدمات حداکثری به شهروندان باشد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه افزود: متأسفانه نگاه و توجه ویژه‌ای از سوی دولت نسبت به شهرداری و مشکلات و چالش‌های پیش روی این نهاد خدماتی به ویژه در تأمین درآمدها و اعتبارات مورد نیاز وجود ندارد و از این رو شهرداری‌ها ناچارند برای تأمین اعتبارات و بودجه مورد نیاز خود به مردم رجوع کنند.

 محدث ابراز امیدواری کرد برگزاری این نشست راه را برای تسریع استیفای مطالبات قانونی و نیز مالی شهرداری‌ها فراهم کند.

نشست سی‌ام ، بستر تحولات مالی اداری شهرداری‌های کلانشهر

معاون اداری مالی شهرداری تبریز گفت: سی‌امین نشست معاونین و مدیران مالی و اداری شهرداری‌های کلان‌شهر کشور می‌تواند بستر تحولات در این بخش باشد.

مرتضی آبدار خاطر نشان کرد: کلانشهر زیبای تبریز بعد از نشست‌های اول، دهم و هجدهم، برای چهارمین بار است که میزبان نشست معاونین و مدیران اداری مالی کلان شهرها می‌شود و ما امیدواریم نشست سی‌ام فصل گشایش در مباحث اداری مالی مدرن شهرداری‌ها باشد.

آبدار در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با قوانین و دانش دیروز نمی‌توان مشکلات و چالش‌های امروز شهرداری‌ها و نیز مطالبات و نیازهای معیشتی کارکنان را مرتفع کرد و با توجه به متفاوت بودن مطالبات پرسنل و مدیران، لازم است متناسب با مقتضیات زمانی و مکانی نسبت به بازنگری در برخی قوانین و مقررات حمایتی و مالی و اداری اقدام شود.

معاون اداری مالی شهرداری تبریز در عین حال تصریح کرد: حوزه اداری مالی شهرداری‌های نیازمند بازنگری و دگراندیشی و متفاوت‌بینی است و ما امیدواریم این نشست زمینه‌ساز تحقق این هدف باشد.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول