اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون بازنشستگان استان اردبیل:

بیمه تکمیلی بازنشستگان به زودی عملیاتی می‌شود / اردبیل 23 هزار بازنشسته دارد

رئیس کانون بازنشستگان استان اردبیل گفت: به زودی مشکل بیمه تکمیلی بازنشستگان استان اردبیل با عقد قراردادی که با بیمه دانا صورت گرفته است برطرف می‌شود.

بیمه تکمیلی بازنشستگان به زودی عملیاتی می‌شود / اردبیل 23 هزار بازنشسته دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حیدر علایی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز بازنشستگان در تالار حافظ اردبیل اظهار داشت: در سال‌های گذشته مسئولان امر شعارهای بسیار امید‌بخش و مطلوبی را دادند اما هیچ یک از این شعارها برای حل مشکلات بازنشستگان جامه عمل نپوشیده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های بازنشستگان دغدغه بیمه تکمیلی است، گفت: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوری که با عقد قرارداد با بیمه دانا به زودی بازنشستگان از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

رئیس کانون بازنشستگان استان اردبیل ضرورت توجه به حوزه درمانی و فعال کردن مراکز ملکی تامین اجتماعی برای ارائه خدمات رایگان به بیمه‌شدگان را خاطر‌نشان کرد و افزود: در بسیاری از مراکز درمانی به ویژه بخش خصوصی دفترچه‌های تامین اجتماعی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد که این امر مشکلات و نارسایی‌های بسیاری را به وجود آورده است.

علایی با بیان اینکه 60 درصد بازنشستگان از حقوق حداقلی 700 هزار تومانی برخوردار هستند، تاکید کرد: ضرورت دارد به شاغلان دیروز و بازنشستگان امروز با اهتمام و توجه جدی نگریسته شده و مشکلاتشان رفع شود.

این مسئول به فعال بودن هفت کانون در سطح استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: در سال 91 کانون استان اردبیل شکل گرفته و یکی از اعضای هیئت مدیره این کانون در رقابتی سخت با سایر استان‌ها به عضویت هیئت عالی کانون بازنشستگان کشور درآمده است.

رئیس کانون بازنشستگان استان اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: با همکاری یکی از بانک‌های عامل در استان اردبیل قرار شده است 360 میلیون تومان تسهیلات در اختیار بازنشستگان قرار گیرد که تاکنون تنها 85 میلیون تومان آن پرداخت شده است که هر بازنشسته می‌تواند از یک میلیون تومان تسهیلات که رقم ناچیزی است استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز با قدردانی از همکاری نزدیک تامین اجتماعی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: اکثر واحدهای تولید ما با بدهی متفاوت به تامین اجتماعی روبرو هستند که این بدهی‌ها گاه به رکود فعالیت‌های اقتصادی و کم توان شدن کارفرمایان منجر شده است.

حسین منوری ضرورت تقسیط پرداخت این بدهی‌ها را به حساب صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی ضروری اعلام کرد و یادآور شد: ضرورت دارد با دقت نظر و توجه بیشتر تامین اجتماعی بتواند به رونق تولیدی و اقتصادی استان اردبیل کمک کند.

وی در پایان سخنان خود ضرورت رفع موانع موجود در بیمه تامین اجتماعی و پرداخت حق و حقوق از طرف کارفرمایان را یادآور شد و گفت: در این زمینه امیدواریم برخی چالش‌ها و نارسایی‌ها با همکاری تامین اجتماعی برطرف شود.

انتهای پیام/62001/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول