اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد خراسان شمالی:

30 میلیارد ریال برای بیمه‌های مددجویان خراسان شمالی هزینه شد

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: 30 میلیارد ریال برای بیمه‌های اجتماعی خانوارهای زیرپوشش این نهاد طی نیمه نخست امسال به صورت بلاعوض هزینه شد.

30 میلیارد ریال برای بیمه‌های مددجویان خراسان شمالی هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، محمدعلی اکبریانی اظهار کرد: هم اکنون 6 هزار و 618 سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد از بیمه‌های اجتماعی برخوردار هستند.

وی به تعداد زنان بیمه شده این نهاد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 2 هزار و 213 زن  سرپرست خانوار شهری زیر پوشش این نهاد، بیمه شده‌اند و با توجه به اینکه زنان 50 سال از نگاه کمیته امداد به عنوان زنان شاغل و خویش‌فرما تلقی می‌شوند با پرداخت حق بیمه ایشان توسط این نهاد از سوی سازمان تامین اجتماعی بیمه شده‌اند.

اکبریانی با اشاره به اینکه هزار و 364 خانواده روستایی و عشایری نیز تحت بیمه اجتماعی این نهاد قرار دارند گفت: به علت تخصیص نیافتن اعتبار به این تعداد از روستاییان متأسفانه ادامه بیمه ایشان مقدور نبوده وهم اکنون از مزایای بیمه روستایی عشایر بهره‌مند نیستند.

وی تعداد مجریان طرح‌های اشتغال را که تحت حمایت بیمه قرار دارند چهار هزار 415 خانواده عنوان کرد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی یکی از خدمات این نهاد در مسیر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را اجرای طرح بیمه‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: بیمه‌های اجتماعی در واقع شامل حال سه گروه از جمله مددجویان طرح‌های اشتغال و همچنین زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های روستایی و عشایری می‌شود.

وی به چگونگی پرداخت حق بیمه افراد تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: بخشی از حق بیمه زنان سرپرست خانوار از سوی دولت و از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و بخش دیگر از سوی کمیته امداد تأمین می‌شود تا از این طریق این گروه آسیب‌پذیر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار و در آینده از مزایای بیمه شامل فوت سرپرست، بازنشستگی و از کار افتادگی و خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

اکبریانی اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبار لازم این تعداد و همچنین سایر روستاییان و عشایر تحت حمایت این نهاد از مزایای بیمه مذکور بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/63002/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول