اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

توپ حل مشکل زباله مازندران در زمین فرمانداران

استاندار مازندران در جلسه مدیریت پسماند استان مازندران از فرمانداران خواست تا برای ساماندهی زباله شهرهای مازندران طرحی جامع ارائه کنند.

توپ حل مشکل زباله مازندران در زمین فرمانداران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، استاندار مازندران در جلسه‌ مدیریت پسماند استان مازندران مهلت یک هفته‌ای برای ارائه طرحی که مشکل زباله شهرهای استان را حل کند، داد.

این جلسه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و خبر این جلسه بر روی سایت استانداری مازندران منتشر شد.

استاندار مازندران در این جلسه خطاب به فرمانداران مازندران گفت: فرمانداران برای حل این مشکل در سطح شهرستان‌های خود اختیار کامل دارند.

ربیع فلاح فرمانداران را مسئول حل زباله شهرستان‌های استان مازندران اعلام کرد.

تخریب طبیعت مازندران و نگرانی استاندار

استاندار مازندران در این جلسه تاکید کرد: طبیعت خدادادی مازندران به دلیل عدم مدیریت اصولی و برنامه‌ریزی مناسب در سال‌های گذشته تخریب شده و جایگزینی هم برای آن دیده نشده است.

فلاح جلودار خواستار مشارکت همه مردم و مسئولان برای حل معضل زباله شهرها و روستاهای استان شد و گفت: فرمانداران برای حل این مشکل در سطح شهرستان‌های خود اختیار کامل دارند.

این اظهارات استاندار مازندران در حالی مطرح می‌شود که حل مشکل زباله نیاز به تامین اعتبار ملی دارد.

استاندار سابق مازندران و طرح اجرا نشده زباله

طاهایی استاندار سابق مازندران که مهم‌ترین برنامه‌اش را حل مشکل زباله استان مازندران اعلام کرده بود و حتی برای رفع این مشکل به چین هم سفر کرد کاری از پیش نبرد و در روزهای آخر حضورش در استان مازندران حرفی درباره رفع مشکل زباله استان به میان نیاورد.

سیدعلی اکبر طاهایی بارها در صحبت‌هایش از دغدغه‌های مسئولان ارشد کشور درباره معضل زباله مازندران نیز مطالبی را مطرح می‌کرد و حتی از دغدغه علی لاریجانی رئیس مجلس نیز درباره رفع مشکل زباله استان مازندران نیز بحثی را به میان می‌آورد.

مصوبه اجرا نشده دولت دهم برای حل معضل زباله مازندران

با وجود حمایت‌های همه جانبه مسئولان دولتی برای حل معضل زباله مازندران و تصویب احداث کارخانه زباله‌سوز در سفرهای استانی دولت معضل زباله مازندران رفع نشد و همچنان در ابتدای کار هستیم.

اختیارات استاندار به فرمانداران

با توجه به دلسوزی‌های استاندار مازندران برای طبیعت مازندران، فرمانداران نباید انتقال زباله به مناطق روستایی را در دستور کار قرار دهند.

با توجه به اختیاری که استانداری برای ارائه برنامه کارآمد به فرمانداران داده است، فرمانداران زمینه انتقال زباله به مراکز کوهستانی را در دستور کار خویش قرار ندهند.

آش نخورده و دهن سوخته مناطق محروم مازندران

اخیرا زمزمه‌های از انتقال زباله بیمارستانی و کارخانه‌ای شهر ساری به مناطق کوهستانی چهاردانگه ساری شنیده شد که این امر نگرانی‌هایی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

نامه مردم چهاردانگه به وزیر کشور

مردم اهالی چهاردانگه ساری نیز نامه‌ای را به وزیر کشور نوشتند که در این نامه خواستار جلوگیری از انتقال زباله ساری به این منطقه شدند و در این نامه نیز تاکید کردند که مسئولان برنامه دیگری را برای انتقال زباله در دستور کار قرار ندهند.

طرحی که در حد طرح باقی ماند

از طرح‌های در دست اجرا برای ساماندهی زباله در استان مازندران برنامه تفکیک زباله از مبداء بود که این طرح در حال حاضر ابتر رها شده است و به دلیل عدم حمایت‌های مناسب فقط در حد طرح باقی ماند.

به گزارش فارس، در حال حاضر بیشتر شهرهای مازندران با مشکل زباله مواجه هستند و این مشکل در حال تبدیل شدن به بحران است.

جلسات پسماند هم اثرگذار نبود

جلسات مدیریت پسماند در استان به صورت جسته و گریخته در مازندران برگزار می‌شود و تاکنون این جلسات نتوانسته راهکاری اساسی برای رفع مشکل زباله استان ولو چند شهر اقدامی مناسبی انجام دهد.

تولید 2 هزار و 500 تن زباله در روز

سیدعیسی هاشمی حیدری، معاون عمرانی استاندار میزان تولید زباله در استان مازندران را 2 هزار و 500 تن در روز اعلام کرد و میزان زباله استان مازندران در تابستان و ایام تعطیلات به 4 هزار و 300 تن افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول