اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار قزوین:

جمع‌آوری غیرقانونی زباله بهداشت جامعه را تهدید می‌کند

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: جمع‌آوری غیرقانونی زباله که از سوی افراد سودجو صورت می‌گیرد بهداشت فردی و جمعی قزوین را تهدید می‌‌کند.

جمع‌آوری غیرقانونی زباله بهداشت جامعه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت جمع‌آوری غیرمجاز زباله از سطح شهر، اظهار داشت: جمع‌آوری زباله معمولاً یا با تفکیک از مبدأ صورت می‌گیرد و یا بعد از جمع‌آوری به صورت سنتی یا مدرن این تفکیک صورت می‌گیرد.

وی افزود: اخیراً شیوه جدیدی در قزوین باب شده است که جمع‌آوری زباله از سطل‌های زباله صورت می‌گیرد و این امر غیرقانونی چهره شهر را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: مردم از این شیوه از لحاظ روحی و روانی تحت تأثیر قرار گرفته و معترض شده‌اند.

حبیبی ادامه داد: نزدیک به 22 جایگاه در مرکز شهر قزوین به جمع‌آوری زباله به صورت غیرمجاز می‌پردازند که بخش اعظمی از عوامل این مراکز متأسفانه کودکان زیر سن قانونی هستند و مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند.

این مسئول اضافه کرد: ساماندهی برای تفکیک زباله از مبدأ از سوی شهرداری باید انجام شود تا به این شیوه غیرقانونی خاتمه داده شود، چراکه روزبه‌روز اعتراض عمومی از این امر غیرقانونی بیشتر می‌‌شود و هرچه سریع‌تر باید این امر رسیدگی و برخورد با عوامل آن صورت گیرد.

به گزارش فارس؛ همچنین در این جلسه تصویب شد؛ با توجه به اینکه جمع‌آوری عوامل جمع‌آوری زباله‌ها به طور غیرقانونی کارتن‌خواب‌ها هستند ساماندهی این افراد طی مدت هفت روز آینده، عقد قرارداد تا پایان هفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی و هزینه رهن و اجاره ساماندهی و تجهیز آن مکان نیز از سوی شهرداری قزوین حداکثر یک هفته جمع‌آوری مراکز خرید و جمع‌آوری غیرمجاز زباله در این خصوص با معرفی شهرداری و محیط زیست با دادستانی و نسبت به تعطیلی مراکز تا پایان هفته اقدام شود.

همچنین مقرر شد، پایان هفته توقیف و جمع‌آوری وسایل نقلیه‌ای که مبادرت به حمل زباله‌های غیرمجاز می‌کنند، ساماندهی و جمع‌آوری زباله‌ها، تفکیک زباله از مبدأ و انتخاب پیمانکار از سوی شهرداری، خرید و تفکیک از مبدأ زباله‌های خشک سطح استان قزوین از طریق شهرداری، احداث کیوسک‌های جمع‌آوری خرید زباله در سطح شهر از سوی شهرداری و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه ملی در خصوص موارد ذکر شده صورت گیرد.

انتهای پیام/2667/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول