اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 9 کرج:

تفکیک زباله از مبدأ در کرج نهادینه می‌شود

مدیر منطقه 9 شهرداری کرج با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره تفکیک زباله از مبدأ از نهادینه‌شدن این کار در سطح منطقه خبر داد.

تفکیک زباله از مبدأ در کرج نهادینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، مجید کمالی‌نژاد با مهم ارزیابی کردن کیفیت کار و برنامه‌ریزی، ارائه راهکارهای لازم در خصوص آموزش شهروندان، کارکنان خدمات شهری و بهبود امکانات و تجهیزات لازم را یادآور شد.

مدیر منطقه 9 شهرداری کرج از اجرای طرح جهادی پاکسازی محله به محله به منظور ساماندهی کامل نخاله‌ها و عناصر اضافی خبر داد و گفت: ساماندهی مصالح ساختمانی باقیمانده از ساخت و ساز از مهم‌ترین وظایف و خدمات حوزه عمرانی است.

کمالی‌نژاد در ادامه سخنان خود درباره وضعیت بودجه خدمات شهری به کسری بودجه در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک بودجه متمم برای تقویت کارهای خدمات شهری و خرید اقلام ضروری در نظر گرفته می‌شود.

این مسئول با مهم ارزیابی کردن نظارت صحیح در جمع‌آوری زباله اضافه کرد: جمع‌آوری زباله‌ها به صورت یک شب در میان در جلسه برگزار شده، تصویب شد.

وی همچنین بر تهیه بروشور و فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی توسط روابط عمومی منطقه تاکید کرد و افزود: آموزش کارکنان درباره جمع‌آوری صحیح زباله نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه 9 شهرداری کرج بررسی علت عدم تخلیه کامل سبدهای زباله خانگی را مهم دانست و افزود: جلوگیری از تفکیک زباله توسط معتادان و ریختن ضایعات و نخاله‌های ساختمانی در سطل‌های مکانیزه، شناسایی افراد متخلف و برخورد قانونی با آنان از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کمالی‌نژاد نصب سطل‌های زباله به صورت تخصصی، نظارت بر شیفت‌های شبانه‌روزی توسط عوامل شهرداری در نحوه جمع‌آوری صحیح زباله‌ها، انتخاب محل‌های نمونه در بحث همکاری شهروندان در جمع‌آ‌‌‌وری به موقع زباله‌ها، تامین ماشین‌آلات مکفی و اجرای طرح ضربتی یک هفته‌ای برای تغییر در عملکرد جمع‌آوری زباله‌ها، اخطار به سازندگان املاک به منظور عدم اشغال پیاده‌روها و تهیه کیسه‌های زباله در رنگ‌های مختلف را از اقدامات مهم در آینده عنوان کرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به اهمیت فضای سبز اشاره کرد و افزود: آبیاری صحیح درختان، حفظ و نگهداری فضای سبز نقش مهمی در داشتن فضای سبز سالم در شهر دارد.

وی ریختن زباله در کنار درختان را عملی ناشایست دانست و گفت: این موضوع آسیب‌های جدی به فضای سبز وارد می‌کند و شهروندان باید با حس مسئولیت‌پذیری به این مهم توجه کنند.

انتهای پیام/2302/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول